Імпортні товари не зникнуть повністю з продажу, оскільки продовжують надходити до України, але подорожчають приблизно на 10%. Таке припущення в коментарі «Слово і Діло» висловив директор Інституту соціально-економічної трансформації Ілля Несходовський.
Економіст не виключив, що імпортні товари дорожчатимуть через ослаблення курсу.
«Можливо, деякі імпортні продукти можуть зникнути, але лише на деякий час. Якщо говорити про товари не першої необхідності, то потрібно врахувати, що в період кризи, як правило, такі витрати скорочують», – констатував Ілля Несходовський.
Директор Інституту соціально-економічної трансформації при цьому звернув увагу на те, що в перший тиждень карантину виріс попит на автомобілі.
«Цей попит обґрунтований тим, що завезли автомобілі за одним курсом, близько 25 гривень за долар, а в Україні можна було на різниці в курсі отримати знижку 10%. Тому був певний попит на автомобілі, але лише в перший тиждень карантину. Звісно, далі люди не робитимуть довгострокові закупи», – пояснив експерт.
Ілля Несходовський також пояснив, чому деякі українські продукти подорожчали. За словами економіста, є об'єктивний і суб'єктивний фактор.
«Логічно, що деякі відразу підвищили ціну, щоб заробити. Однак є й об'єктивний фактор, зокрема девальвація», – позначив Несходовський.
Директор Інституту соціально-економічної трансформації також додав, що досить швидко розкупили товари дешевого діапазону.
«Якщо на прилавку була крупа по 28 гривень, 35 гривень і 40 гривень, то залишилася тільки по 40 гривень. Це не означає, що ціни підвищили, просто розкупили дешевший товар», – уточнив він.
На зростання цін також вплинули карантинні обмеження, зокрема порушилася логістика, додав експерт.
«У найближчий місяць і, можливо, цього тижня має відбутися стабілізація цін. Дещо вищими ціни залишаться лише на ті продукти, які користуються великим попитом і залежать від курсу долара», – резюмував директор Інституту соціально-економічної трансформації Ілля Несходовський.
Додамо, Володимир Зеленський оголосив, що влада боротиметься з підвищенням цін на продукти в умовах карантину.
«Слово і Діло» вирішило розібратися, наскільки доступна онлайн-доставка з супермаркетів під час карантину і скільки доведеться чекати, щоб отримати продукти від того чи іншого рітейлера.
«Слово і Діло» пропонує подивитися особливості останніх криз в Україні – в 1998, 2008 і 2014 роках.
Також «Слово і Діло» зібрало прогнози експертів про те, що буде з економікою України після закінчення карантину.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»