Темпи зниження цін на нафтопродукти на кордоні перевищили темпи здешевлення гривні, на що відреагували трейдери. У середньому на 40 копійок у мінус пішов бензин. Ця тенденція може продовжитися. Таку точку зору в коментарі «Слово і діло» висловив директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев.
Енергетик позначив, що при цьому на сьогоднішній день в Україні існує надлишкова автозаправна інфраструктура. Заправок набагато більше, ніж потрібно виходячи з кількості транспортних засобів.
Однак Рябцев зауважив, що багато мереж продовжували і продовжують відкривати, будувати нові станції, нерідко просто для того, щоб нашкодити конкуренту.
«Досить проїхати по бориспільській трасі, кількість АЗС на якій у кілька разів перевищує потреби», – уточнив експерт.
Рябцев пояснив, що через форс-мажорні обставини зараз попит скоротився і буде скорочуватися й надалі.
«Протоки через одну АЗС впали щонайменше на третину. Це поставило більшість одиночних АЗС та невеликі мережі на межу рентабельності. Не виключено, що вони закриються. Якщо станція реалізує менше тони нафтопродуктів на добу, то це не може бути гарантією хоч якогось прибутку для власника. Це було реально, коли була можливість забезпечити високу маржу на кожній окремій АЗС. Однак зараз попит скорочується, ціни на нафтопродукти знижуються. Не можна врятувати ситуацію, зберігаючи високу націнку», – прокоментував висловив директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев.
Підсумовуючи, він зазначив, що експлуатаційні витрати вже зросли й зростатимуть, а їх якось доведеться скорочувати. Насамперед, за словами енергетика, будуть закриватися АЗС в «депресивних» регіонах України.
Додамо, бензин і дизельне паливо з 2014-го до 2019 року подорожчали більш ніж удвічі.
Динаміка вартості палива для авто за останні п'ять років – на нашій інфографіці.
«Слово і діло» вирішило подивитися, як впливала світова ціна на нафту на курс гривні й рубля.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»