Глава Мінінфраструктури Владислав Криклій заявив, що відновлення роботи метро й наземного громадського транспорту в Україні буде здійснюватися поступово і залежно від ситуації з коронавірусом у країні. Міністр припустив, що це відбудеться не раніше травня. У коментарі «Слово і діло» політолог Володимир Воля застеріг, що після ослаблення карантину й запуску метро контролювати масковий режим стане дуже складно. Крім того, вкрай важливо при відновленні роботи транспорту уникнути години пік. Директор Центру досліджень проблем громадянського суспільства Віталій Кулик припустив, що метро працюватиме в гібридному режимі.
Володимир Воля звернув увагу на те, що спочатку транспортні обмеження спричинили невдоволення й критику громадян. Однак недавнє дослідження групи «Рейтинг» показало, що рішення міської влади Києва закрити метро на час карантину підтримують 71% киян, і тільки 21% жителів столиці – проти.
«З одного боку, такі дані викликають питання щодо репрезентативності. Все, що не проводиться методом відвідування конкретних адрес з урахуванням вибірки, сумнівно. Крім того, на результати впливає багато чинників: як звучало питання, дата проведення опитування, а це був початок квітня. Однак, з іншого боку, не можна виключати, що суспільство змінило свою думку», – прокоментував Володимир Воля.
Експерт уточнив, що опитування провели на початку квітня, коли суспільство вже побачило, що епідеміологічна ситуація серйозна, зростає кількість інфікованих. Ймовірно, коли громадяни усвідомили, що хворий може бути десь зовсім поруч, критика рішення влади з приводу закриття метро зникла.
Володимир Воля допустив, що вже за кілька тижнів, можливо, в середині травня, влада послабить карантинні заходи щодо громадського транспорту й пересування громадян, у принципі.
Він припустив, що запуск громадського транспорту буде відбуватися поетапно.
«Потрібно враховувати ситуації, коли, наприклад, людина працює неподалік місця роботи, і коли, щоб дістатися до роботи, потрібно дві години та пересадки на декількох станціях метро», – додав експерт.
Воля не виключив, що роботу метро можуть відновити однією з перших, ймовірно, наступного місяця.
На його думку, проблема в тому, що із запуском метро буде складно контролювати масковий режим. У Китаї для цього впроваджують спеціальні програми розпізнавання людей без масок, але в Україні це неможливо, вказав політолог.
«Для того, щоб мінімізувати виникнення негативних наслідків, метро можуть запустити в незвичному режимі для громадян. Зокрема, можливо розкладуть у часі робочий день на три частини. Наприклад, ті, хто може працювати дистанційно – працює віддалено, ті, хто не може – починатиме робочий день у різний час. Наприклад, одна частина пасажирів їде на сьому-восьму ранку, інші – на десять або пізніше. Так само повертатимуться з роботи – в різний час і з великим розривом. Такий режим дозволить уникнути скупчення людей у метро. Година пік точно неприйнятна», – прокоментував Володимир Воля.
У свою чергу, Віталій Кулик зауважив, що навіть після ослаблення карантину для громадського транспорту буде запроваджений гібридний режим.
«Можливо, будуть обмеження за часом або за видами транспорту. Це буде змішування різних форм. Зараз у більшості міст країни якраз застосовані гібридні обмеження для громадського транспорту», – підсумував директор Центру досліджень проблем громадянського суспільства Віталій Кулик.
«Слово і діло» вивчило настрої населення щодо нинішньої ситуації в країні (згідно з даними КМІС і соціологічної групи «Рейтинг»).
«Слово і діло» пропонує подивитися, скільки тестів на COVID-19 провели в Україні та в інших країнах світу.
«Слово і діло» також пропонує порівняти, як штрафують за порушення правил карантину в Україні та інших країнах.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»