Коронавірус вніс серйозні корективи до всіх сфер життєдіяльності. Для декого зміни завдадуть колосальних збитків, а іншим підуть на користь. Детальніше про те, які галузі в умовах карантину будуть у виграшному становищі, а якому бізнесу буде складно повернутися до колишніх обертів, «Слово і діло» пояснив президент Центру антикризових досліджень Ярослав Жаліло.
Сектори економіки, які опинилися у виграші:
Компанії, орієнтовані на надання онлайн послуг і товарів. Різні онлайн-магазини, онлайн-сервіси, компанії-розробники різних програм: від навчальних до розважальних користуються попитом і будуть користуватися попитом далі.
Транспортні послуги та служби доставки також змогли впоратися й залишитися в хорошому положенні в умовах карантину.
Індустрії, які спрямовані на надання оздоровчих послуг.
Ярослав Жаліло наголосив, що в цьому разі на перший план виходять не тільки фармацевтичні компанії, але й сервіси, компанії, що надають різні послуги. Йдеться про різного роду тренажери, масажери, контрольні прилади тощо.
Вищевказані сервіси та товари, безумовно, у кращому становищі порівняно з іншими індустріями, але й вони можуть продаватися споживачам, у яких є кошти. Гроші будуть тільки в тому разі, якщо будуть працювати стандартні сектори економіки та вироблятимуться товари, які користуються широким попитом.
На тлі коронавірусу структура попиту трохи змінилася, але все одно базовий попит залишається: їжа, одяг, побутові товари. Якщо буде працювати економіка, тоді у вищезазначені вище індустрії варто інвестувати.
Сфери, які зазнали збитків і важко переживають кризу
- Транспортна галузь всіх видів, авіакомпанії, залізниці, круїзні лайнери
Навіть коли будуть відновлюватися перевезення, обсяги все одно скоротяться. Навряд чи в короткостроковому періоді можна буде повернутися до колишнього обігу.
- Туризм і рекреація
Туристичній галузі відновитися також буде дуже важко, навіть якщо відкриють кордони. Наприклад, гірськолижні курорти деяких країн уже точно закриті на сезон. Відповідно, виробники туристичних товарів не в найкращому становищі.
- Концертна й кіноіндустрія, розваги
У разі дозволу проводити розважальні заходи заповнюваність залів і відвідуваність різних заходів буде значно меншою. Громадяни будуть більш обережні.
- Ресторанний бізнес і сфера громадського харчування
Заклади зіткнуться з новими санітарними нормами, при цьому попит на подібні послуги скоротиться. У людей стало значно менше коштів, щоб відвідувати ресторани й кафе. Багато закладів будуть просто вимиватися.
- Освітня сфера
В освітньому секторі було помітним перенасичення другосортними навчальними закладами. В якому вони стані, зараз складно оцінити. Однак зрозуміло, що багато переорієнтуються на дистанційний формат навчання. Заклади, які орієнтуються на очні форми навчання, у програші.
- Роздрібна торгівля
Споживачі будуть більше орієнтуватися на покупки онлайн. Підприємства, які продовжать діяльність, будуть змушені дотримуватися санітарних вимог. Торговельні точки, яким буде складно витримати норми, будуть згортати діяльність.
«Загальна ситуація в галузях та економіці в цілому відображає глобальні тренди. В Україні не відбувається нічого особливого. Можливо, у нас ситуація трохи краще, якщо врахувати, що навіть у період карантину громадяни активно користувалися сервісами доставки їжі, послугами на винос», – підсумував президент Центру антикризових досліджень Ярослав Жаліло.
«Слово і діло» розбиралося, для кого і які передбачені виплати, як подавати документи і що таке допомога з часткового безробіттю роботодавцям.
Раніше ми дізнавалися, що буде з економікою України після пандемії.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»