Вихід із карантину: що буде із цінами на таксі та трафіком у Києві

Читать на русском
Андрій Новак

Після пом'якшення карантину київський трафік значно ускладнився. У найближчій перспективі затори на київських дорогах можуть спровокувати транспортний колапс. Таке припущення в коментарі «Слово і діло» зробив глава Комітету економістів України Андрій Новак.

Економіст звернув увагу, що з поступовим послабленням карантину в столиці з кожним днем ускладнюється трафік, а пробки вже практично щодня сягають найвищих балів.

На його думку, ситуація з рухом у Києві буде посилюватися, якщо влада не вирішить транспортне питання.

«До таких проблем, які є в індійських містах, звісно, не дійде, там велике перенаселення. Однак в Україні трафік не зменшиться однозначно. Можливо, місцевій владі доведеться, наприклад, збільшити кількість односторонніх вулиць або радіус, щоб якось полегшити загальний потік. У великих містах, в Києві автомобілів значно більше, ніж доріг. Без комплексного вирішення проблеми розв'язок ми приречені мати важкий трафік із високими балами заторів», – прокоментував Андрій Новак.

Які особливості виходу з карантину в різних областях УкраїниУ Чернівецькій та Івано-Фанківській областях діє адаптивний карантин, у Дніпрі працюють СТО та хімчистки, у Мукачеві відкрили торговельні центри.

Глава Комітету економістів України при цьому не спрогнозував, що ціни на таксі значно зростуть, а таксисти почнуть спекулювати та користуватися ситуацією.

За словами експерта, зараз ціни на таксі порівняно з докарантинним періодом практично не змінилися, стрибка, який передбачався, не відбулося.

«Незважаючи на те, що в Києві закрито метро, обмежено рух наземного транспорту і прогнози, що від безвиході громадяни будуть більше користуватися таксі, а компанії підвищать ціну на свої послуги, виявилися марними», – сказав експерт.

Андрій Новак пояснив, що від подорожчання стримують два чинники. По-перше, занадто висока конкуренція на ринку таксі.

«Є дуже розвинені системи, наприклад, Uber, Uklon. При цьому занадто швидко з'являються все нові й нові гравці на цьому ринку. По-друге, ціни на таксі стримує здешевлення вартості палива, яке відбулося через світовий обвал цін на нафтопродукти», – пояснив Новак.

Виходить, з одного боку, собівартість перевезень на таксі зменшилася у зв'язку з різким зниженням цін на пальне, а з іншого боку – висока конкуренція, уточнив він.

На думку співрозмовника, єдиний фактор, через що можуть підскочити ціни, – подорожчання пального. Однак поки що такий фактор поза рамками.

Економіст зауважив, що занадто висока конкуренція на ринку таксі не дозволить всім учасникам підвищувати тариф.

При цьому він додав, що з послабленням карантину в подальшому громадський транспорт також почне відновлювати роботу. Тому попит на послуги таксі не буде зашкалювати.

«Слово і діло» пропонує подивитися на особливості зняття карантинних обмежень у різних областях України.

Також ми писали, які країни відкрили або планують найближчим часом відкрити кордони, і як пандемія коронавірусу вдарила по туристичній галузі.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: