В Одесі ліквідували забруднення нафтопродуктами акваторії Чорного моря біля танкера Delfi, котрий затонув у районі пляжу Дельфін.
Про це в четвер, 25 червня, повідомляє Адміністрація морських портів України (АМПУ).
Керівництво держпідприємства наполягає, що рішення проблеми з підняттям корабля лежить на його судновласнику.
«Адміністрація морських портів України, з огляду на активне обговорення цього питання громадськістю, підкреслює: єдиним законним шляхом вирішення проблеми з аварійним танкером є виконання всіх робіт і ліквідація наслідків інциденту безпосередньо і виключно власником», - йдеться в повідомленні.
Зазначено, що зараз у АМПУ відсутні будь-які законні підстави для самостійного підняття судна. Згідно ст.123 Кодексу торговельного мореплавства, таке право АМПУ отримає тільки за умови настання ряду незалежних безпосередньо від неї умов і обставин:
власник судна не забезпечить його підйом в терміни, встановлені капітаном порту (Держслужби морського та річкового транспорту України). Право з підйому судна почнеться в ДП «АМПУ» не раніше 20 липня 2020 року;
Держекоінспекція надає відповідний документ про те, що танкер становить безпосередню загрозу забруднення навколишнього середовища;
власник судна документально підтверджує готовність і бере на себе зобов'язання компенсувати ДП АМПУ витрати на проведення робіт;
капітан порту Одеса надає дозвіл на підняття майна, котре затонуло в межах акваторії морського порту.
«Якщо хоча б одна з наведених умов не настане, право (а в цьому випадку й обов'язок) підняти і прибрати судно буде зберігатися виключно за власником. Станом на 23 червня 2020 року ДП АМПУ отримано офіційну, чітку і недвозначну відмову судновласника від залучення АМПУ, компенсації витрат, а також завірено в повному розумінні відповідальності і фінансової, організаційної та технічної готовності судновласника підняти власне судно», - підкреслює адміністрація.
При цьому зазначено, що організаційно АМПУ до цього підйому готова ще починаючи з 1 квітня (спочатку встановленого капітаном порту терміну). Тендерна документація відпрацьована та узгоджена, кошти в фінансовому плані передбачені.
За останніми даними держпідприємства, план виконання робіт, наданий судновласником, опрацьований і узгоджений капітаном Одеського морського порту та органами Держекоінспекції. З урахуванням зазначеного, активізацію виконання підготовчих робіт, за зверненням судновласника граничний термін виконання робіт із прибирання танкера з акваторії одеського пляжу капітаном порту продовжено.
Раніше капітану танкера Delfi повідомили про підозру.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»