Міністерство розвитку економіки має намір 2021 року зареєструвати 10 нових географічних брендів, серед яких буде карпатський мед та херсонські кавуни. Нині вже запатентовані мелітопольські черешні та гуцульська овеча бриндзя. «Слово і діло» пропонує подивитись, які географічні зазначення уже погодили.
Якщо є відомий на весь світ французький бренд – коньяк, який прив’язаний передусім до місцевості, де його виробляють, то чому не може бути закарпатського вина? Українські виробники вже не пишуть на етикетках «коньяк», а вказують, що виробляють бренді, бо таку вимогу містить угода про асоціацію з ЄС.
Шампанське, фета, горгонзола та інші відомі бренди також є захищеними географічними зазначеннями. Йдеться про назву, яку використовують для захисту товару, до того ж якість, репутація, традиції або інші властивості продукту зумовлені географічним місцем його походження. Слід також дотримуватися умови, що хоча б один з етапів виробництва має здійснюватися на цій території.
Україна має відмовитися від використання захищених географічних зазначень для продуктів вітчизняного виробництва до 2026 року, а також унормувати свої і розвивати національні та регіональні бренди.
В Україні вже три роки діє проєкт ЄС «Географічні зазначення в Україні», мета якого— допомогти нашій країні створити систему зазначень товарів із властивостями та репутацією, зумовленими переважно географічним місцем походження. Проєкт співпрацює з державними установами, виробниками, бізнес-асоціаціями, об’єднаннями споживачів, туроператорами та всіма іншими зацікавленими сторонами, які прагнуть удосконалити систему географічних зазначень в Україні.
Першим запатентованим українським географічним зазначенням, що відповідає європейським вимогам до реєстрації і має право на визнання в ЄС, стала «Гуцульська овеча бриндзя». Виробники проходили три рівні перевірки, зокрема, зовнішнім органом контролю «Органік стандарт».
Заявку на реєстрацію торік подала «Асоціація виробників традиційних карпатських високогірних сирів». 2020-го були запатентовані географічні бренди «Гуцульська коров'яча бринза» і «Мелітопольська черешня».
Сир під назвою «Гуцульська овеча бриндзя» виготовляється на літніх високогірних полонинах з овечого молока відповідно до традицій, що беруть свій початок в Карпатах ще з XV століття. Зона її виробництво охоплює Закарпаття, Івано-Франківську та частину Чернівецької області.
Також планується зареєструвати географічне зазначення «Карпатський мед». Тоді назву бренду матимуть змогу використовувати тільки пасічники, які збирають цей продукт в українських Карпатах.
Серед винних географічних брендів мають реєструвати «Шабський», «Ялпуг», «Шабаг» – Одеська область, а також вина «Закарпаття» (весь регіон) і «Білгород-Дністровський» з Бессарабії.
Процедуру реєстрації здійснює проєкт ЄС «Географічні зазначення в Україні», який фінансується ЄС і реалізується упродовж 2017–2020 років.
Раніше «Слово і діло» писало про головні ризики для української економіки через можливий другий локдаун.
Також ми розповідали, що в «Укрзалізниці» повідомили, як розвиватимуть внутрішній залізничний туризм.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»