Парламент незабаром має розглянути законопроєкт №4184, який зобов'яже іноземні компанії, що працюють в Україні, платити податок на продані електронні послуги. Це стосуватиметься таких корпорацій як Facebook, Netflix, Google, YouTube та інших подібних. Автори законопроєкту посилаються на успішний міжнародний досвід у цьому питанні і заявляють, що це істотно поповнить держбюджет. Що передбачає проєкт закону, розібралося «Слово і діло».
Законопроєкт пропонує запровадити поняття «електронні послуги» – послуги, що постачаються через всесвітню інформаційну систему загального доступу, яка логічно зв'язана глобальним адресним простором та базується на інтернет-протоколі, визначеному міжнародними стандартами. До таких послуг віднесли:
постачання зображень або текстів, в тому числі фотографій, електронних книг і журналів;
постачання аудіовізуальних творів, відео за запитом, ігор, азартних ігор;
надання доступу до інформаційних, комерційних, освітніх та розважальних електронних ресурсів, й інших подібних ресурсів;
надання в користування хмарних технологій для розміщення даних;
постачання (передання прав на використання) програмного забезпечення і оновлень до нього;
надання рекламних послуг в інтернеті, мобільних додатках та інших електронних ресурсах.
Автори ініціативи запропонували зобов'язати іноземні компанії, які надають ці послуги на території України, зареєструватися як платникам ПДВ і сплачувати 20% податку. Таке зобов'язання виникає, якщо річний обсяг операцій з надання послуг перевищує 1 млн грн. Платити податок потрібно буде в іноземній валюті.
Якщо компанія надаватиме електронні послуги в Україні, але не зареєструється як платник ПДВ, то їй загрожує штраф в розмірі 100% вартості наданих послуг.
«Встановлення особливих правил оподаткування ПДВ електронних послуг стає звичайною практикою в іноземних державах, наприклад, в країнах Європейського Союзу, Австралії, Білорусі, Казахстані, Росії тощо. Зокрема, вперше на проблему оподаткування ПДВ електронних послуг звернули увагу в Європейському Союзі ... були розроблені правила, які б дозволили обкласти ПДВ електронні послуги саме за місцем їхнього споживання. З 1 січня 2017 року в Російської Федерації діє податок, який зобов'язав нерезидентів сплачувати ПДВ з продажу електронних послуг. Серед технологічних гігантів в органі контролю зареєструвалися Apple Distribution International, Google Commerce, Microsoft Ireland, Netflix International B.V., Wargaming Group, Bloomberg, Alibaba, Booking.com та інші. Аналогічні податкові правила запроваджені в Республіці Білорусь в 2018 році», – йдеться в пояснювальній записці.
Автори проєкту вважають, що відсутність оподаткування компаній-нерезидентів призводить до втрат державного бюджету та створює неконкурентне середовище для резидентів-платників.
Депутат від «Слуги народу», глава фінансового комітету Данило Гетманцев заявив, що законопроєкт обговорювався з представниками Facebook й іншими великими компаніями – вони не проти платити податок. «У нас склалася абсолютно неприпустима ситуація, коли корпорації, які заробляють великі гроші на території України, взагалі не платять податків. Українські компанії, що працюють в Україні і надають аналогічні послуги, платять податок, а іноземні компанії – не платять», – наголосив він.
Нагадаємо, раніше «Слово і діло» розібралося, яку відповідальність хочуть запровадити в Україні за шахрайство з ПДВ.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»