З початком карантину та теплої пори року попит на легкий персональний транспорт стрімко зріс, але законодавство та інфраструктура українських міст виявилися не готовими до нових учасників дорожнього руху. Уже було чимало інцидентів між пішоходами та водіями самокатів, або самокатами і автівками, тож законодавці взялись прописати всі можливі нюанси у законопроєкті. Документ уже ухвалили у першому читанні. «Слово і діло» вирішило розібратися, що саме пропонує проєкт закону та чи вирішить він усі конфліктні питання.
Україна не єдина, хто ухвалює відповідні закони уже після того, коли щось набуває масового попиту. Наприклад, перші сервіси прокату електросамокатів у Парижі запрацювали у 2018 році і тільки зі зростанням популярності такого виду транспорту з’явилися спочатку міські, а потім і загальнодержавні правила користування електросамокатами, моноколесами тощо.
9 вересня 2020 року законопроєкт №3023 ухвалили у першому читанні. Документ покликаний визначити нову категорію учасників дорожнього руху – користувачі персонального легкого електротранспорту, та простір для їхнього руху.
Попередньо законопроєкт передбачає право їздити велосипедними доріжками або краєм проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччям.
Додатково законопроєкт передбачає, що користувачі персонального легкого електротранспорту під час руху у темний час доби і в умовах недостатньої видимості повинні мати включену фару і виділити себе за допомогою світловідбивних елементів.
Крім того, депутати пропонують заборонити користувачам легкого персонального транспорту перевозити пасажирів, користуватися мобільним телефоном, тримаючи його в руці, та керувати ЛПТ у стані алкогольного, наркотичного або іншого сп’яніння.
Загалом легкий персональний транспорт ‒ це транспортні засоби, які використовуються для перевезення людини і мають вагу до 50 кг.
Окрім самокатів, як електричних, так і звичайних, до ЛПТ зараховують понад 12 найменувань гаджетів: зокрема сегвеї, моноколеса, ролики та електроролики, гіроскутери, гіроборди тощо.
При цьому мінімальний вік, який дозволяє людині користуватися ЛПТ, а також максимальну дозволену швидкість, з якою дозволено рухатися, законотворці не передбачили. Ці питання, за прикладом європейських регуляцій, потребуватимуть додаткового уточнення.
Відповідальність за порушення користувачами електротранспорту правил дорожнього руху передбачена змінами до Кодексу України про адмінпорушення.
Покарання за порушення ПДР пішоходами, велосипедистами та особами, що керують гужовим транспортом у вигляді штрафу дорівнює 340 грн.
Нагадаємо, 20 листопада набув чинності закон про штрафи за перевезення дітей без спеціальних крісел. Як такі зміни оцінюють в асоціації автомобільних імпортерів і дилерів, читайте в матеріалі «Слово і діло».
Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»