«Відкрите небо» з ЄС: як Україна рухалась до підписання угоди

Читать на русском

Україна та Європейський Союз під час саміту підписали угоду про єдиний авіаційний простір. Тобто будь-яка країна Євросоюзу зможе призначати будь-якого європейського перевізника для виконання рейсів в Україну. Крім того, європейські перевізники отримують право літати на внутрішніх українських рейсах. Україна доволі довго намагалась підписати таку угоду з ЄС. «Слово і діло» пропонує подивитися, як Україна рухалась до підписання угоди та хто з політиків давав відповідні обіцянки.

Україна розпочала переговори про підписання авіаційної угоди ще у 2007 році. Основна мета – зрівняти в деяких правах українські та європейські авіакомпанії. Також передбачалося відкриття ринків авіаперевезень, як пасажирських, так вантажних і поштових.

Підписання угоди передбачає, що в Україні почнуть діяти європейські стандарти в галузі цивільної авіації – щодо захисту прав пасажирів, безпеки польотів, захисту навколишнього середовища тощо.

Ще у 2018 році тодішній міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що Україна розраховує підписати угоду наступного дня після Brexit – тобто 30 березня 2019-го. Однак вихід Британії з Євросоюзу відбувся пізніше, ніж очікувалося.

У березні 2019-го в Євросоюзі заявили, що терміни підписання угоди з Україною не встановлені.

У липні глава представництва ЄС в Україні Х'юг Мінгареллі повідомив, що угоду підпишуть до кінця 2019 року.

Велика Британія вийшла з Європейського Союзу тільки 31 січня минулого року. Надалі Україна розраховувала підписати угоду про «відкрите небо» до кінця 2020-го – на саміті «Східного партнерства» в червні. Однак його перенесли через пандемію коронавірусу.

Новим терміном підписання став жовтень 2020-го, коли повинен був пройти саміт Україна-ЄС.

Тоді міністром інфраструктури був Владислав Криклій. Очільник відомства в інтерв'ю «Слово і діло» казав, що Україна наполягатиме на підписанні угоди в жовтні.

«Скажу відверто, Європа з цим раніше більше поспішала – зараз у них там накладається і коронавірус. І вони не розуміють, як це буде економічно (все ж прораховують наслідки будь-яких підписаних договорів). І питання Великої Британії до кінця ще не вирішилося – ми теж були переконані, що ця конфліктна історія з Гібралтару буде вирішена і, нарешті, ми зможемо спокійно рухатися вперед, але воно в підвішеному стані. Тому ми ще в стадії переговорів, але пані Стефанішина, віцепрем'єр з європейської та євроатлантичної інтеграції, активно цим займається. Ми вже кілька разів з Єврокомісією спілкувалися про те, щоб їх підштовхнути, щоб на саміті підписати. Принаймні, ми готові. Тут більше питання до них», – зазначив Криклій.

Однак підписати угоду минулого року так і не вдалося. Водночас Володимир Зеленський запевнив, що Україна таки отримає «відкрите небо».

На засіданні Ради асоціації Україна-ЄС підписати угоду теж не вийшло, як сказав Криклій, «через бюрократію» в Євросоюзі.

Однак 28 червня Рада Євросоюзу дала згоду на підписання угоди про Спільний авіаційний простір з Україною.

12 жовтня під час саміту Україна-ЄС вдалося підписати угоду про «відкрите небо».

Нагадаємо, раніше ми детально розповідали, що дасть Україні авіаційна угода.

Як Україна та Євросоюз вели переговори з цього питання, можна подивитися на інфографіці.

Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: