Напередодні ста днів від початку російського вторгнення в Україну у кремлі «попросили» державні ЗМІ не акцентувати увагу на тривалості війни. Роблять це, щоб росіяни менше думали про те, чому їхня армія не змогла досягти значних успіхів.
Про це повідомляє видання «Медуза» з посиланням на чотири джерела – в одному з державних медіа, в мерії москви, в одному з провладних видань та в адміністрації президента.
З кремля розіслали редакціям відповідні вимоги, які й були виконані. Наприклад, в онлайн-трансляціях, присвячених війні, в «Комсомольській правді» та «Московському комсомольці» вказано лише поточну дату, як і сайт ТАРС.
Про те, що скільки триває війна, не згадували також у випусках новин на Першому каналі та каналі «Росія-1», на головних сторінках РІА Новостей та російськомовній версії RT.
«Акцентування уваги на датах, пов'язаних з війною, може змусити росіян задуматися про цілі та успішність вторгнення», – сказав співрозмовник в АП.
«Під час розмов про круглу дату завжди виникають питання: а чого до цієї дати вдалося досягти? Так повелося ще з радянських часів, коли були п'ятирічки, плани на них і таке інше. Виходить, що зараз пред'явити до цієї дати майже нема чого. Можна сказати, що взяті якісь населені пункти, але людям їхня назва нічого не говорить. Це багато чи мало? Цілі «операції» близькі чи ще ні?» – додав він.
Вплинули на таке рішення й результати закритих соціологічних опитувань: за їхніми даними, багато росіян вважають, що «спецоперація» затягнулася». Тому в кремлі не хочуть зайвий раз нагадувати, що їхнє вторгнення триває вже більше трьох місяців.
«А про її цілі, крім «денацифікації» та «демілітаризації» України, досі нічого не відомо. Люди ці слова не розуміють, але бачать, що бойові дії йдуть уже довго. До «операції» їм вселялося, що Україна — держава слабка. Але тепер виходить, що швидко перемогти її не виходить», — розповідає близьке до кремля джерело.
Нагадаємо, раніше ЗМІ писали про те, що у кремлі почали шукати заміну одній з основних тез пропаганди – «денацифікація» України. У ході соціологічних опитувань з'ясувалося, що росіяни не розуміють його сенсу і не можуть розшифрувати цей термін.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»