Попри впроваджені проти російської нафти та російських суден санкції, росія продовжує активну морську торгівлю нафтою. Це стало можливим завдяки індійським сертифікатам, компанії в ОАЕ та прапору Ліберії, якими користуються російські танкери.
Про це повідомляє інформаційне агентство Reuters, також про це пише російське опозиційне видання Медуза.
Так, за даними агентства, Індія надає сертифікат безпеки для нафтоналивних суден російської компанії Совкомфлот, яка знаходиться під західними санкціями. Це дозволяє компанії торгувати нафтою, перевозячи її морським шляхом. Індійський реєстратор судноплавства - IRClass - це одна з основних класифікаційних компаній світу. Її сертифікат дозволяє оформити страхове покриття на танкер, що дозволяє Совкомфлоту доставляти нафту на зарубіжні ринки. Останнім часом індійський реєстратор сертифікував понад 80 суден, які знаходяться під управлінням компанії SCF Management Services (Dubai) Ltd. На сайті підсанкційного Совкомфлоту ця компанія вказана, як дочірня; а джерело видання підтвердило, що переважна частина суден російської компанії перереєстрована на дубайську фірму.
Зараз, коли через вторгнення росії в Україну та санкції західні реєстратори перестали надавати російським суднам свої послуги, індійський реєстратор, який є одним з 11 членів Міжнародної асоціації класифікаційних товариств (IACS), виходить на перший план. Асоціація охоплює своїми сертифікатами 90% світового тоннажу.
При цьому індійський представник IRClass заявив, що компанія нібито відмовляє в сертифікації судам, які знаходяться під російським прапором або управляються російськими компаніями. При цьому ситуацію з дубайською фірмою Совкомфлота в IRClass навідріз відмовляються коментувати.
Водночас російське опозиційне видання пише, що ниточки ще одного механізму з обходу санкцій йдуть на Кіпр, де існує ще одна дочірня фірма Совкомфлота, а також в Ліберію, під чиїм прапором ходять підсанкційні танкери російської компанії. Видання посилається на дані міжнародної платформи OCCRP, згідно з якими, як мінімум 18 танкерів Совкомфлота продовжують здійснювати рейси під прапором Ліберії, з вимкненими трекерами та зміненими назвами. Кожне таке судно в середньому перевозить за рейс нафти на 240 млн доларів. При цьому OCCRP відстежила мінімум п'ять танкерів - вони або поверталися з рейсів, або перебували в портах Італії, Данії та Нідерландів вже після того, як санкції набрали чинності. Хто купував нафту з танків цих суден - поки що не з'ясовано.
У OCCRP відзначають, що в поточній ситуації практично неможливо відстежити право володіння судном - особливо якщо компанія змінила назву судна, а танкери відключають трекери, перебуваючи в портах деяких країн. До того ж ліберійський прапор прекрасно дозволяє приховати походження танкера, оскільки під ним плаває величезна кількість торгових суден.
Раніше вже зазначалося, що танкери з російською нафтою все частіше рухаються з вимкненими трекерами, оскільки санкції проти експорту країни-агресора посилюються. Ця тактика пов'язана з тим, що багато оптових покупців енергоносія мають намір це приховувати.
Нагадаємо, що Євросоюз заборонить страхувати танкери з російською нафтою. Вважається, що цей крок може підірвати економічні позиції росії сильніше європейського ембарго на нафту.
ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ
та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»