Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду розгляне скарги на вирок двом фігурантам кримінального провадження про заволодіння та розтрату 116 млн грн державного підприємства «Дирекція з будівництва та управління національного проекту «Повітряний експрес».
Таке рішення 5 липня ухвалила колегія суддів АП ВАКС, повідомляє «Слово і діло».
«Відкрити апеляційне провадження за апеляційним скаргами: захисника обвинуваченого (Геннадія Дьяченка – ред.) - Мацули Мар'яна Богдановича, захисника обвинуваченого (Івана Радика – ред.) - Гайдая Романа Петровича, обвинуваченого (Івана Радика – ред.) на вирок Вищого антикорупційного суду від 19 травня 2022 року в кримінальному провадженні №12014100000000845 від 06 червня 2014 року за обвинуваченням: (Геннадія Дьяченка – ред.) та (Івана Радика – ред.), у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України», – йдеться в рішенні.
Як відомо, ВАКС визнав винуватими і засудив до 11 років позбавлення волі ексдиректора ДП «Повітряний експрес» Дьяченка, до 10,5 років – директора ТОВ «Сапфір Фінанс» Івана Радика. Також за вироком суду обвинувачених позбавлено права обіймати посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій на 3 роки з конфіскацією майна. Їх заарештували в залі суду.
Крім того, суд задовольнив два цивільні позови прокурора САП до обвинувачених в інтересах держпідприємства про відшкодування збитків на суми понад 35 млн грн та понад 81 млн грн.
Нагадаємо, ексдиректору ДП «Повітряний експрес» Геннадію Дьяченку та керівнику ТОВ «Сапфір Фінанс» Івану Радику інкриміновано два епізоди заволодіння та розтрата у 2014 році 116 млн грн коштів державного підприємства. Ці гроші були отримані Україною за кредитним договором від Експортно-імпортного банку Китаю для будівництва залізничного пасажирського сполучення між аеропортом «Бориспіль» та Києвом.
За використані кошти держава мала отримати збудований Китайською машинобудівною корпорацію інфраструктурний об'єкт. Проте в результаті протиправної діяльності групи осіб проект фактично було припинено. Проект організації залізничного сполучення аеропорту «Бориспіль» із столицею в подальшому побудовано ПАТ «Укрзалізниця» вже за іншою програмою «Бориспільський експрес» за кошти державного бюджету.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»