Україна закликає, щоб угода, яка розблокувала порти у Чорному морі для експорту зерна, була розширена на інші товари, наприклад, метал.
Про це Financial Times заявив торговельний представник України, заступник міністра економіки Тарас Качка.
«Ця угода про логістику, рух суден через Чорне море. Яка різниця між зерном та залізною рудою?», – каже Качка.
Радник глави Офісу президента Михайло Подоляк вважає, що угода щодо розблокування українських портів протримається «якийсь час», поки вона відповідає економічним інтересам росії.
«Мені здається, що ці (морські – ред.) каравани якийсь час ходитимуть туди-сюди, паралельно з російськими караванами, які теж хочуть возити своє зерно. Росія шукатиме спосіб знову все це заблокувати», – вважає він.
Подоляк та представники українського уряду вважають, що росія погодилася з цим планом, бо її вторгнення в Україну пішло не за графіком: москва планувала захопити порти Одеси та Миколаєва, щоб контролювати експортні маршрути у Чорноморському регіоні.
Радник президента з економічних питань Олег Устенко зазначив, що зняття блокади може допомогти запобігти економічній катастрофі, адже до війни більша частина українського експорту йшла транзитом через Чорне море.
Але післявоєнне зростання логістичних витрат зробило українську продукцію неконкурентоспроможною на світовому ринку. «Це було частиною плану росії – послабити українську економіку», – сказав він.
За словами Качки, минулого місяця Україні вдалося експортувати близько 3 млн тонн зерна автомобільним, залізничним транспортом та річкою Дунай – це менше половини обсягів, що експортуються в основному через Чорне море до війни.
Нагадаємо, перше судно з українським продовольством вийшло із Одеського морського порту 1 серпня. Сьогодні з портів вирушив перший караван суден.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»