Україна за півроку у 12 разів наростила імпорт пального: якщо у березні було імпортовано 58,8 тисячі тонн бензину, дизельного палива та зрідженого газу, то у серпні – вже 709,5 тисячі тонн. Таким чином, ажіотаж на ринку зник.
Про це повідомили у Міністерстві економіки.
Міністр Юлія Свириденко зазначила, що після дарів росії по паливній інфраструктурі Україна тепер критично залежить від імпорту нафтопродуктів. Наростити обсяги імпорту допомогло визначення пріоритетності в'їзду автотранспорту з нафтопродуктами в Україну, зниження ПДВ та зупинення регулювання цін на пальне.
У березні Україна імпортувала 58,8 тисячі тонн пального, у травні – 380,8 тисячі тонн, у серпні – 709,5 тисячі тонн.
95% імпортованого бензину та 72% дизельного палива Україна отримує з Євросоюзу: лідерами постачання є Румунія, Литва, Словаччина, Греція, Болгарія та Польща.
«Якщо в березні ми завозили в середньому на добу 827 тонн бензину та 1,4 тис тонн дизпалива, то в серпні – 4,2 тис та 16,9 тис тонн відповідно. На ринку бачимо поступове накопичення запасів нафтопродуктів завдяки постійному зростанню обсягів імпорту. Саме тому сьогодні немає ажіотажного попиту на пальне, на АЗС відсутні черги, а ціни не демонструють тенденції до стрімкого зростання. За прогнозами споживання у вересні-грудні щомісяця Україні потрібно 500-550 тис тонн пального. Ми імпортуємо більші обсяги, що дозволяє в повній мірі забезпечувати потреби ЗСУ, а також екстрених та комунальних служб, аграріїв, громадського транспорту», – розповіла Свириденко.
Нагадаємо, Верховна рада проголосувала у першому читанні за доопрацьований законопроєкт щодо повернення акцизів на пальне.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»