Росія штучно обмежує можливості зернової угоди. За час її дії був досвід проведення 40 інспекцій на день, зараз через позицію росії перевіряється вп'ятеро менше суден.
Про це у Facebook написав міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.
«77 суден стоять у черзі для проходу інспекції в Туреччині, порти Великої Одеси використовують до 50% своїх потужностей, вартість зерна зростає з кожним новим шантажем з боку росії. Ми мали досвід проведення 40 інспекцій на добу, зараз через позицію рф на день інспектується в 5 разів менше. У жовтні Зернова ініціатива дозволила експортувати 4,2 млн тонн зернових, у листопаді не вийдемо і на 3 млн тонн. При цьому, технічно ми можемо вийти на 6 млн тонн на місяць», – розповів міністр.
Кубраков зазначив, що штучне затягування процесу призводить до збитків з боку фермерів та судновласників. Один день простою коштує не менше ніж 30 тисяч доларів. Наразі судна чекають інспекцію від 2 до 5 тижнів.
«Стратегічно ми маємо досягти не тільки пришвидшення інспекцій на Босфорі, а й долучення до Ініціативи портів Миколаєва та пролонгації угоди щонайменше на рік. Щодо приєднання до Ініціативи портів Миколаєва ми офіційно звернулися до ООН та Туреччини з пропозицією розглянути зміни до Ініціативи», – додав він.
Нагадаємо, зернову угоду продовжено ще на чотири місяці.
27 листопада із портів Великої Одеси вийшли ще сім суден у рамках «зернового коридору».
Раніше президент Володимир Зеленський говорив, що Україна має намір продовжити зернову ініціативу на безстроковій основі.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»