З 1 серпня з портів Одеси в рамках зернової ініціативи вийшли 594 судна, які експортували 15,5 млн. тонн продовольства до країн Азії, Європи та Африки.
Про це повідомляє Мінінфраструктура у понеділок, 26 листопада.
За два дні з портів вийшли ще дев'ять кораблів із 390 тисячами тонн агропродукції. Серед них - балкери AlandaStarі SSI Privilege з 68 тис. тонн пшениці для Єгипту та Індонезії, а також танкер Eurochampion з 45 тис. тонн соняшникової олії для Індії.
Наразі порти Великої Одеси завантажують понад 860 тис. тонн агропродукції на 24 судна. Далі – очікування інспекції Спільного координаційного центру (СКЦ).
У Босфорі чекають інспекції 99 суден, з яких 72 – на захід від портів під завантаження, 27 – вже з агропродукцією. Деякі судна очікують у водах Туреччини понад місяць.
«Це є результатом цілеспрямованих дій делегації Росії в СКЦ, мета яких - уповільнити процес інспекцій судів. Спершу вони скоротили кількість інспекційних груп до трьох, тепер почали затягувати час самих інспекцій. Представники Росії почали перевіряти навіть показники, які не передбачені документами СКЦ і не мають жодного відношення до предмета перевірки (наприклад, чи добре працюють судові агрегати, скільки палива та інше)», – заявив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Юрій Васьков.
За його словами, за такого алгоритму перевірка одного судна займає від чотирьох годин, а це непродуктивно і сприяє збільшенню черги.
Зараз зерновим коридором рухаються три судна під завантаження 93 тисяч тонн агропродукції.
Нагадаємо, Мінагрополітики розповіло, скільки тонн зернових удалося зібрати в умовах війни. Також повідомлялося, скільки зерна експортувала Україна до країн Африки у грудні.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»