У разі продовження блокування вантажівок на території Польщі, весь товаропотік буде спрямований у бік Закарпаття – до словацького та угорського кордонів.
Про це заявив «Українському радіо» голова Міжнародної транспортної асоціації України Ігор Оверко.
«Ситуація насправді критична. Ягодин, Краковець, Рава-Руська – продовжується блокада. Поляки заявили, що в Шегині від сьогоднішнього дня будуть блокувати цілодобово. До цього моменту вони перекривали його в денну пору, в нічну він працював. Складається така ситуація, що якщо дійсно підтвердяться їхні наміри закрити останній перехід із Польщею, який працює із вантажами, тоді весь товаропотік буде змушений їхати в бік Закарпаття – до словацького та угорського кордонів», – сказав Оверко.
При цьому, він зазначив, що ініціатива евакуювати водіїв правильна, але трохи недопрацьована.
«Як бути з товаром, з автомобілями, коли заберуть водіїв? Де гарантія того, що не почнеться мародерство? Якщо забирають водіїв, то потрібно було якось зорганізувати охорону цьому вантажу та автомобілям», - наголосив він.
Згідно зі словами голови Міжнародної транспортної асоціації, це питання вже переросло з економічної в політичну площину.
«Страйк страйком, але цей страйк має бути в межах розумного. Не можна заблокувати всю країну заради якихось своїх вимог, які насамперед залежали і від них. Тобто, польська митна служба свідомо опрацьовувала транспорт повільно? Якщо ми вже почнемо сідати за стіл переговорів, то питання №1 має бути – пропускна здатність на кожному кордоні. Ми повинні розібратися, чому і яка сторона блокує – чи це українська Митна служба погано працює, чи польська. Чи вони за домовленістю разом погано працюють і збільшується кількість транспортних засобів», – додав Оверко.
Нагадаємо, з 6 листопада на українсько-польському кордоні перевізники блокують рух у пунктах пропуску «Краковець-Корчева», «Рава-Руська-Гребенне» та «Ягодин-Дорогуськ».
23 листопада поляки заблокували для вантажівок четвертий пункт пропуску – «Шегині». До протесту приєдналися польські фермери. Вони планують страйкувати до січня, перевізники – до лютого.
Раніше у Мінагрополітики розповіли, що блокада кордону з Польщею викликала проблеми із постачанням пального в Україні.
А ввечері 27 листопада у польському уряді нарешті озвучили вимоги до України та ЄС.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»