Російська цивільна авіація перебуває у тяжкому становищі через західні санкції: в країні фіксується рекордна кількість авіапригод, зростає кількість поломок літаків, а рейсів стає менше. Офіційна влада заперечує існування такої тенденції, хоча ще більше року тому Міжнародна організація цивільної авіації (ІКАО) за результатами аудиту безпеки відзначила росію «червоним прапорцем». «Слово і діло» склало картину того, як санкції вдарили по авіації в рф.
За інформацією видання «Нова Європа», з січня до серпня 2023 року в росії сталося понад 120 авіапригод за участю цивільних літаків – у 2,2 рази більше, ніж у попередні роки.
У документах Росавіації, отриманих у результаті кібероперації Головного управління розвідки Міноборони, дещо інші цифри: у росії лише за січень було зафіксовано 185 авіапригод – близько третини з них кваліфіковано як інциденти різного рівня небезпеки.
При цьому росія і так уже 23 роки перебуває на першому місці у світі за кількістю смертей внаслідок авіакатастроф: з 2000-го загинули щонайменше 1712 людей.
Поточний рік також лідирує за кількістю поломок літаків, адже, нагадаємо, у росію заборонено постачати запасні частини. Як повідомляло ГУР, за дев'ять місяців задокументовано 150 випадків технічних несправностей, тоді як за аналогічний період 2022 року було лише 50 інцидентів. Це означає, що небезпека польотів у росії зросла втричі.
Найбільш проблемними місцями російської авіації залишаються двигуни (30% випадків) та шасі (25%), а також інші важливі елементи гідросистеми, закрилки та програмне забезпечення.
Дефіцит запчастин призвів до того, що російська влада дозволила використовувати для ремонту неоригінальні запчастини, а також дозволила «канібалізм» (коли одні літаки розбирають для ремонту інших).
Таким чином через несертифікований ремонт вже пройшло 70% російського цивільного авіапарку. А на «донорство» пустили близько третини суден.
Російська влада традиційно замовчує проблему. Нещодавно видання Newsweek опублікувало свіжі підрахунки: з вересня до початку грудня в рф сталося загалом 60 інцидентів (вересень – 15, жовтень — 25, листопад — 12, грудень — 8), серед них — вимушені посадки, загоряння двигунів. проблеми, через які літакам довелося змінити заплановані маршрути.
У Росавіації на це відповіли, що в російському повітряному транспорті «відсутня тенденція до зростання кількості авіаційних інцидентів». За їхньою статистикою кількість інцидентів нібито знизилася на 1,3%.
Враховуючи ці цифри, ГУР зробило висновок, що найсильніше на росію вплинули: заборона на поставки повітряних суден та запчастин до них; повна відмова у технічному обслуговуванні та наданні послуг; відмова у оновленні програмного забезпечення; затримання російських повітряних суден за кордоном; обмеження доступу до метеорологічної інформації для аеронавігації.
До цього всього, свідчать дані ЗМІ, після початку повномасштабної війни у росії знизився авіатрафік. Наприклад, пасажиропотік авіакомпаній за підсумками 2022 року становив 86% від 2021-го (і 75% від 2019-го).
Нагадаємо, через введені санкції росія втратила 76 пасажирських літаків.
Торік Євросоюз вніс 21 російську авіакомпанію до чорного списку через невідповідність стандартам безпеки.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»