Повномасштабна війна не відбила в українців інтересу від читання – навпаки, учасники ринку говорять про підвищення попиту на книги. Згідно з опитуванням, проведеним минулого року, 17% українців щодня читають книги (під час пандемії, наприклад, таких було лише 8%), третина – проводять вільний час без них, а решта – читають час від часу. «Слово і діло» вирішило подивитися, які фінансові результати за останні роки показували популярні книгарні (дані зібрані за допомогою аналітичної системи YouControl).
У 2019 році мережа магазинів «Книгарні Є» онлайн та офлайн продала книжок на 199,6 млн гривень, а дохід компанії склав всього 0,1 млн.
У 2020 році дохід від реалізації продукції склав 214,9 млн гривень, чистий прибуток – 0,07 млн. У 2021 році виторг магазинів склав 310,6 млн гривень, прибуток – 0,4 млн.
У перший рік повномасштабної війни у «Книгарні Є» було продано продукції на 418,5 млн гривень, у 2023 році – на 823,3 млн. Дохід компанії зріс до 37,6 млн і 34,6 млн гривень відповідно.
Мережа магазинів «Книголенд» у 2019 році отримала від реалізації продукції 42 млн гривень, річний дохід склав 0,4 млн.
У рік пандемії було продано книг та іншої продукції магазинів на 35,4 млн гривень. Компанія за підсумками року отримала 0,05 млн гривень збитку. У 2021 році виторг зріс до 50,5 млн гривень, збиток скоротився до 0,02 млн.
У 2022 році виторг «Книголенду» склав 51,9 млн гривень, збиток за підсумками року – 0,08 млн. Торік виторг виріс до 82,6 млн гривень, і за підсумками року компанія змогла отримати 0,8 млн гривень прибутку.
Магазини мережі «Буква» продали у 2020 році продукції на 9,1 млн гривень, отримавши 0,05 млн доходу. У 2021 році їх виручка різко зросла – до 92,1 млн. Прибуток компанії за підсумками року становив 0,2 млн.
Під час повномасштабної війни «Буква» продала продукції на 98,8 млн гривень (2022 рік) та 80,9 млн (2023 рік). Прибуток компанії у 2022-му та 2023-му склав 0,1 млн гривень.
Магазини «Книжковий Лев» минулого року продали продукції на 10 млн гривень, закінчивши 2023-й із 0,2 млн прибутку.
Книгарні «Сенс» та «Сенс на Хрещатику» в 2023 році отримали 0,7 млн і 0,8 млн гривень збитків (розмір виручки невідомий).
Нагадаємо, «Слово і діло» аналізувало, як повномасштабна війна позначилася на доходах інших компаній: мобільних операторів, операторів поштових послуг, мереж продуктових супермаркетів, двох найбільших мереж фастфуду в Україні (McDonald's та KFC).
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»