Через рік після виборів мера Києва Віталій Кличко так і не зміг розібратися з одним із ключових завдань міста. Питання парковок досі залишається відкритим, хоча новий київський градоначальник систематично обіцяє вирішити наболілу проблему.
Нагальне питання
У Києві налічується близько 6 тисяч паркомісць і на них зареєстровано 87 паркоматів. Якщо вірити офіційній статистиці, минулого року до бюджету столиці цей бізнес приносив 4 мільйони гривень на місяць. Агентство США з міжнародного розвитку погодилося надати Києву 1 мільйон доларів на розвиток паркувального інфраструктури. Тим не менш, незважаючи на очевидну вигоду і прибутковість, розвитком мережі офіційних парковок ніхто займатися не хоче.
Торік мер Києва пообіцяв, що в січні 2015 року столична влада почне проведення тендерів на облаштування в Києві сучасних парковок. Зокрема, мер заявив, що міська влада працює над упорядкуванням транспортної інфраструктури Києва. «Зараз ми починаємо розробку плану парковки в місті, тому що нам потрібно забрати автомобілі, які стоять на тротуарах або повністю блокують одну, а іноді й дві смуги руху. Впроваджувати цю програму ми будемо в 2015 році», – сказав тоді Віталій Кличко.
Рішенням Київської міської ради, КП «Київтранспарксервіс» було визначено єдиним оператором з паркування та стягнення збору. Саме «Київтранспарксервіс» мав проводити аукціони і тендери на облаштування паркінгів і автостоянок, проте ні перше, ні друге досі так і не не проводиться. Виникають резонні запитання: де парковки і коли Кличко буде виконувати свої обіцянки?
Що обіцяв?
Вперше розібратися з парковками Кличко обіцяв ще під час передвиборної кампанії. Трохи менше року тому кандидат на крісло київського градоначальника обіцяв збільшити кількість паркомісць, особливо біля ключових станцій метрополітену. За рік головування в КМДА йому вдалося в цьому ключі небагато: розробити Концепцію програми розвитку єдиного паркувального простору, яким передбачається побудувати 7 паркінгів на кошти інвесторів, внаслідок чого місто повиннно було отримати ще близько 900 машино-місць.
Крім того, Кличком було обіцяно запровадити нову систему паркування автомобілів. Але, станом на початок лютого 2015 року, пілотний проект нової системи паркування припинений. Нібито, ініціатива мера Кличко виявилася збитковою. А те, що намагаються впровадити та вдосконалювати зараз – стосується сфери сплати за паркування за допомогою паркоматів, платіжних терміналів і мобільних телефонів. Чи можна вважати такі дії вирішенням проблем киян? Навряд чи.
Хто відповість?
У КМДА коментувати ситуацію з впровадженням парковок відмовилися: нібито, такого роду інформацію можуть надати тільки в прес-службі «Київтранспарксервіс». Ті, в свою чергу, перенаправили назад на прес-службу КМДА: коментувати що-небудь тут погоджуються тільки шляхом офіційного запиту, який можна подати виключно через міську адміністрацію.
До речі, депутати Київради від Кличка люблять показувати киянам приклад «правильної» парковки. Не так давно, на сторінці спільноти «Герой парковки» у Facebook опублікували фото сірого джипа, припаркованого прямо поперек тротуару в Києві. Автомобіль належить Вікторії Кустовій - депутату Київської міської ради від партії «Удар». Цікаво, що Вікторія Кустова входить у Київраді до складу комісії з питань містобудування та землекористування. І якщо навіть правила паркування не дотримуються ті соратники мера Києва, які працюють над проблемою парковок, чи варто дивуватися, що за рік головування Кличка «криво припаркованих» машин менше не стало?
Анастасія Соснова, спеціально для «Слово і Діло»