АМКУ: в Україні відсутній механізм встановлення тарифів на міські пасажирські перевезення

На сьогодні у виконавчих органів сільських, селищних та міських рад відсутні механізми встановлення тарифів на міські пасажирські перевезення, тому незрозуміло, яким чином муніципалітети будуть регулювати транспортні тарифи.

Про це йдеться у відповіді Антимонопольного комітету України на інформаційний запит «Слова і Діла» щодо внесення змін до постанови Кабміну №1548, якими передбачається скасування впливу на тарифоутворення на транспорті обласних та міських адміністрацій.

Водночас тарифи на міські перевезення, які вважаються соціально значущими послугами, все ж таки будуть регулюватися – цю функцію, відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування», уряд передав виконавчим органам сільських, селищних та міських рад, пояснюють в АМКУ.

Разом з тим, поки що незрозуміло, як саме відповідні виконавчі органи будуть здійснювати тарифну політику, адже механізми для цього ще не відпрацьовані.

«Незрозуміло, яким чином виконавчі органи сільських, селищних, міських рад будуть встановлювати тарифи на міські пасажирські перевезення (метрополітен, автобус, трамвай, тролейбус), оскільки на сьогодні у них не відпрацьований механізм такого встановлення, а також відсутні кадрові та фінансові (кошти на компенсацію за пільгові перевезення пасажирів) можливості», – відповіли в Антимонопольному комітеті.

Водночас місцевим органам влади ніхто не забороняє укладати контракти на формування мережі автобусних маршрутів приміського та міжміського сполучення всередині областей, однак ціни на такі перевезення буде встановлювати перевізник. Зі свого боку, Антимонопольний комітет не зобов'язаний проводити моніторинг тарифів на перевезення, однак може дослідити їхню економічну обґрунтованість у разі надходження скарг та виявлення монопольного становища перевізника.

Нагадаємо, 5 травня уряд опублікував затверджену наприкінці березня постанову про внесення змін до вимог щодо тарифоутворення на пасажирскому транспорті. В Міністерстві інфраструктури, як і в Федерації роботодавців транспорту, цю ініціативу оцінили позитивно, однак визнали, що чіткого механізму тарифоутворення, котрий дозволяв би контролювати перевізників, в Україні немає.

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО