Якщо привести залізничний тариф у відповідність, то «Укрзалізниця» отримуватиме мінімум в 2-3 рази більше грошей, ніж вона отримує сьогодні.
Про це в інтерв'ю «Українській правді» повідомив бізнесмен Костянтин Григоришин, передає «Слово і Діло».
Він нагадав, що залізничний тариф в Україні у 3 рази нижчий, ніж, наприклад, у Східній Європі, і в 6 разів – ніж у Західній Європі. «Сьогодні вся виручка «Укрзалізниці» – 2 млрд дол. При цьому треба заплатити зарплату людям, заплатити за паливо, здійснити ремонт, тобто тариф ніяк не покриває жодні інвестиційні потреби», – констатує бізнесмен.
А в результаті того, що залізниці не доплачують, вона руйнується. За його словами, структури «СКМ» олігарха Ріната Ахметова перевозять понад 30% вантажу по українській залізниці, при цьому тариф «Укрзалізниці» становить, в кращому разі, третину від співставних тарифів на таку ж відстань в Східній Європі, і в кращому випадку – 15% від таких тарифів у Західній Європі, які покривають інвестскладову.
«Тобто, якщо сьогодні привести залізничний тариф у відповідність, то «Укрзалізниця» отримуватиме мінімум у 2-3 рази більше грошей, ніж вона отримує сьогодні», – констатує бізнесмен.
У такому разі, «СКМ» повинен буде не виводити свій прибуток в офшори при експорті залізної руди, а залишати їх в Україні, щоб інвестувати в інфраструктуру. «Він («СКМ») використовує цю інфраструктуру безкоштовно, вона руйнується, потім вже не зрозуміло, хто це буде відновлювати. Але з кожної тонни перевезеної руди він недоплачує 10 доларів і кладе їх собі в кишеню. А є ще вугілля, метал...», – зазначив Григоришин.
Резюмуючи, російський бізнесмен з українським паспортом повідомив, що лише «СКМ» Ріната Ахметова недоплачує залізниці мінімум $ 1 млрд на рік.
«Це не враховуючи інших олігархічних груп. І міністру інфраструктури до цього немає діла. Всі це розуміють і всі це знають. Але досить просто робити вигляд, що ти про це не знаєш і розповідати про реформи, при цьому зберігати все так, як є. Не безкоштовно, звичайно», – сказав Григоришин, уточнивши, що все те ж саме відбувається і в енергетиці, коли знижується тариф на утримання мережевої інфраструктури, а також тариф державних генеральних компаній «в інтересах «ДТЕК» і сонячних батарей Клюєва».