Публічні держзакупівлі є однією з вимог ЄС, тому, враховуючи цей фактор, перешкод на шляху до того, щоб Президент підписав цей закон, не має бути.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів економічний експерт «Реанімаційного пакета реформ» Ілля Несходовський, аналізуючи інформацію про те, що Верховна Рада поширила систему ProZorro на всі держзакупівлі.
«Президент підпише цей законопроект. Ідея є достатньо прогресивною. Це дійсно один із кроків у подоланні корупції в державних закупівлях. Коли дійсно все відбувається в електронному вигляді й ми можемо бачити самі, хто подав заявку, коли ця заявка подана, яка там цінова політика, ризики зменшуються в рази. Тому перешкод в реалізації цього законопроекту не має виникнути», – розповів Несходовський.
Крім того, як підкреслив експерт, це один із пунктів, що стосується виконання Угоди про асоціацію з ЄС.
Експерт Центру політичних студій та аналітики Гліб Каневський відзначив, що першою причиною зменшення тендерних обсягів є фінансова заборгованість уряду України за тендерними контрактами, починаючи ще з 2010 року.
«У приватного бізнесу немає зараз довіри до бюджетних державних закупівель, особливо до закупівель на місцевому рівні, тому спостерігається негативна тенденція, коли на торги просто ніхто не приходить. Наразі є необхідність термінового погашення боргів за попередні роки», – зазначив Каневський.
Щодо перспектив закону про публічні закупівлі, то експерти також не виключають і того сценарію, що Президент може повернути закон із поправками, в результаті вето не подолають і закон просто «помре».
Як повідомляється, за оцінками Мінекономіки, перехід пілотного проекту на національний рівень буде здійснено з квітня 2016 року, а завершено – в січні 2017 року.
Відомство прогнозує, що ефект від ухвалення законопроекту становить від 30 до 50 млрд гривень економії за наявного обсягу закупівель у 250 млрд гривень.