Громадяни Росії стрімко втрачають купівельну спроможність. В результаті споживча поведінка істотно змістилася до більш дешевого цінового сегменту.
Про це повідомляє «Російська служба новин», передає «Слово і Діло».
«Купівельна спроможність падає за всіма категоріяма товарів. Люди змінюють структуру споживання, зміщують попит в сторону більш потрібних і дешевших товарів», – сказав член президії Асоціації компаній роздрібної торгівлі (АКОРТ) Ілля Ломакін-Румянцев.
За його словами, наразі в середовищі російських споживачів можна виділити кілька нових типів поведінкових моделей. Їх поява пов'язана зі зниженням реальних доходів громадян.
«Є люди, які стали рідше ходити в магазини й точно планувати свої закупівлі, такі «оптимізатори». У них зріс середній чек, але сукупні витрати не знизилися. Є ті, хто отримав назву cherry-pickers. Англійський термін означає тих, хто з торта забирає вишеньки. Вони ходять по акціях і купують лише те, що можна купити в рамках цих акцій», – пояснив Ломакін-Румянцев.
Він також зазначив, що громадяни РФ починають економити на всіх роздрібних покупках. «Ситуація, коли люди були готові витрачати всі свої доходи на поточне споживання, потихеньку відходить у минуле. Це вже має важкі наслідки для нашої економіки», – сказав він.
Відзначимо, що в 2016 році курс рубля продовжив падіння. Офіційний курс валют на 11 лютого – 79 рублів за долар, 89 – за євро.
Нагадаємо, що, згідно з даними російських економістів Євсея Гурвіча та Іллі Прилепського, за 2014-2017 роки втрати російської економіки складуть близько $570 млрд.