Відновлення роботи української ділянки нафтопродуктопроводу «Самара-Західний напрямок», що пролягає на території Західної України, може призвести до зниження ціни дизельного палива та призведе до скорочення прибутковості нафтотрейдерів.
Про це заявив директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн, повідомляє «Слово і Дело».
«Щодо абсолютних величин, то 20-25 доларів (зниження ціни ДП при прокачуванні нафтопродуктопроводом – Ред.) на тонні еквівалентно 45-55 копійок за літр», – відповів Сергій Куюн на запитання про те, як вплине запуск трубопроводу на ціну дизельного палива.
Проте експерт зазначає, що миттєвого ефекту зниження ціни на паливо не буде. «В разі зростання світових цін на нафту та нафтопродукти зниження взагалі не відбудеться. У будь-якому разі, це тривалий процес, який буде розтягнутий у часі», – підкреслив він.
Він також сказав, що запуск нафтопродуктопроводу «Самара-Західний напрямок» влине на розстановку сил на українському ринку нафтопродуктів.
«Російський дизель дешевий сам по собі, а в трубі він буде ще дешевшим. Час хороших премій на поставках в Україну йде в минуле. Литовцям, полякам і білорусам доведеться або знижувати ціни, або скорочувати частку на ринку. Про морські поставки, мабуть, доведеться забути», – вважає Куюн.
Нагадаємо, що дочірнє підприємство компанії «Південно-Західне акціонерне товариство трубопровідного транспорту нафтопродуктів» «ПрикарпатЗахідтранс» планує в травні відновити роботу української ділянки нафтопродуктопроводу «Самара-Західний напрямок».
Відзначимо, що останнє суттєве зниження цін на ДП спостерігалося наприкінці зими.
Як повідомлялося раніше, в квітні підвищилася вартість нафти та нафтопродуктів, які Україна імпортує з Білорусі, внаслідок підвищення експортних мит на цю групу товарів, що вивозяться з митної території Євразійського економічного союзу, з 1 квітня поточного року.