Відбулося зростання цін. Відповідно, АМКУ потрібно якось на це реагувати.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн, аналізуючи заяву прем'єр-міністра про те, що Антимонопольний комітет та уряд зможуть довести, що ціни на бензин завищені через змову нафтотрейдерів.
«Вийти й сказати про те, що піднялася ціна на нафту, курс долара пішов вгору, а податки завищені, дуже складно. Тому потрібно придумати версію, що хтось все таки змовився. Тим більше, це дуже добре лягає в сприйняття населення, чиновників і всім все зрозуміло», – міркує Куюн.
На його думку, насправді, це досить злочинна щодо свого бізнесу позиція. З боку АМКУ постійно звучать звинувачення в бік тих, кого заведено вважати цивілізованими операторами, які будують великі комплекси. Всі на них їздять, платять податки, але саме їх потрібно карати.
«Водночас до тих, хто працює без введення в експлуатацію заправок, які не задумується про обладнання та не платить податки, але торгує дешево, питань немає», – констатував фахівець.
Він зазначив, що є спосіб встановити та визначити, чи завищені ціни.
«Необхідно провести аналіз прибутковості автозаправних мереж у різних країнах світу. Наприклад, в Європі, як близькому до нас континенті. Європа – ідеальна база для порівняння, оскільки це такий самий імпортозалежний ринок, як і ми», – аналізує експерт.
За його словами, податки в кожній країні встановлюються індивідуально. Є вартість палива та заробіток оператора. Україна за цим показником перебуває чітко посередині на європейському континенті. В нас не максимальні й не мінімальні ціни.
«Чому ми маємо бути іншими? 85% палива – імпорт. Обладнання та технології – імпорт. Кредити та витрати – таож беремо в західних банків. Яким чином ми отримаємо іншу картину?», – проаналізував ситуацію Сергій Куюн.
Як відомо, раніше було ухвалено рішення про підвищення акцизів на бензин, дизпаливо та зріджений газ на півроку, до 30 червня 2016 року, а для альтернативних видів палива – на постійній основі.