Запуск нафтопроводу «Одеса-Броди» дозволить європейцям отримувати каспійську нафту набагато швидше й дешевше, ніж морським маршрутом, як зараз.
Про це на своїй сторінці в Facebook пише директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн, передає «Слово і Діло».
«Сьогодні заводи цих країн отримують азербайджанську нафту протяжним морським маршрутом із подальшим підйомом трубопроводами. Український маршрут коротший і простіший», – пише експерт ринку нафтопродуктів.
За його словами, складність проекту в тому, що «Укртранснафта» (оператор нафтопроводу – ред.) взяла на себе функцію інтегратора сторін-учасників проекту. Адже, крім Баку, в проекті будуть задіяні транспортні та переробні компанії суміжних країн – Словаччини, Чехії, а в подальшому, можливо, й Австрії з Німеччиною.
«Безумовно, обсяги (транспортування нафти – Ред.) спочатку навряд чи будуть великими, але це не настільки важливо, маршрут ще належить «обкатати». Важливий сам по собі вихід на новий для нас ринок транспортування з новим продуктом», – говорить Куюн.
Він також додав, що цей проект реально було зробити ще на початку 2000-х. Однак тоді на заваді стали росіяни за підтримки тодішнього глави НАК «Нафтогаз України» Юрія Бойка.
«У 2003 році «Одеса-Броди» віддали ТНК для прокачування нафти в зворотному напрямку – Росія-Броди-Одеса. Як з'ясувалося пізніше, фактично вони заблокували магістраль, оскільки обіцяні 9 млн тонн на рік вони так жодного разу й не прокачали», – зазначив експерт.
Нагадаємо, що вчора, 14 липня, Президент України Петро Порошенко та президент Азербайджану Ільхам Алієв розпорядилися відновити проект трубопроводу «Одеса-Броди» для транспортування каспійської нафти до країн Європейського Союзу.