Довибори в Чернігові: як кандидати боролися за крісло у ВР? Експерт

Катерина Одарченкополіттехнолог

Лідируючі позиції Микитася в Чернігові забезпечені за рахунок системи мотивацій, яка робиться через соціальні договори. На кампанію витрачено понад 3 млн грн.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповіла політтехнолог, засновник компанії SIC Group Ukrainе Катерина Одарченко, аналізуючи попередні результати довиборів і технології, які використовувалися кандидатами в ході кампанії.

«Обходяться квартири, підписуються договори з людьми, які за певні блага – дитячий майданчик, подарунки, гроші – готові продати свій голос, і вже потім іде робота з цими виборцями», – розповідає Одарченко.

Був непрямий та прямий підкуп. Ця система в моменти низької явки, як на цих виборах, є ефективною.

«Фірсов вів кампанію на американський манер: відкритий збір коштів, залучення волонтерів, досить поверхневе, але все ж представлення своєї програми. Це ближче до американських технологій. Але за відсутності ресурсного забезпечення, навіть за всіх інвестицій, нехай він витратив 100 тисяч доларів, перехопити таку ситуацію дуже складно», – пояснює політтехнолог.

Феноменом, за її словами, став кандидат від «Батьківщини». Не маючи ресурсної бази й ведучи конструктивну риторику щодо зниження тарифів, він отримав непоганий рейтинг.

Нагадаємо, Максим Микитась є президентом корпорації «Укрбуд» і колишнім депутатом Київради від «УДАРу».

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО