ПДВ та авто: чи отримають українці можливість купити дешеві іномарки?

Олег Назаренкогендиректор ВААІД

Ініціатива позитивна, законопроект дійсно внесений на розгляд, проте його, скоріш за все, не ухвалять.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, аналізуючи внесення до ВР законопроекту №5401, який передбачає скасування ПДВ уже з 1 січня наступного року.

«До законопроекту додається пояснювальна записка, згідно з якою Бюджет сьогодні від ПДВ втрачає. Тобто отримання від ПДВ до Бюджету менше, ніж відшкодування ПДВ від Бюджету, тому вони пропонують скасувати ПДВ», – пояснив Назаренко.

«Але якщо проаналізувати, чому в нас надходження від ПДВ менші, ніж відшкодування, то хто відшкодовує ПДВ, Бюджет та хто керує цим процесом? Саме чиновники будуть триматися за ПДВ й ні за що його не віддадуть, бо процес відшкодування – це мільярди доларів, які йдуть у кишені чиновників», – пояснює фахівець.

Чиновники зроблять усе, щоб ПДВ не був скасований, а «годівниця» залишилася, бо щойно ПДВ зникне, багатомільйонна армія українських чиновників теж кудись подінеться.

Як уточнив експерт, усі продавці автомобілів є конкурентами.

«Уявімо картину: ПДВ зник, автомобілі не подешевшали, їх мало купують, хтось один взяв і знизив на 5% – стали краще купувати. Другий вирішує знизити на 10%, далі – на 15%. Це конкурентна боротьба, тому природно, що якщо будь-який податок зникне, автомобілі подешевшають. Але мало віриться, що закон ухвалять», – розповів Олег Назаренко.

Нагадаємо, в серпні парламент на 2,5 роки знизив акцизний збір при ввезенні в країну вживаних машин.

Додамо, що в Україні акциз на вживані автомобілі більш ніж у 20 разів вищий, ніж на нові машини. В результаті вартість таких авто після офіційного розмитнення подвоюється.

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО