Уряд Польщі затвердив проект будівництва морського каналу через Віслинську (Балтійську) косу, що дозволить судам заходити в польський Ельблонг, оминаючи територіальні води Росії в Калінінградській області.
Вартість проекту становить 880 млн злотих або 200 млн євро, повідомили в польському уряді, передає «Слово і Діло».
Параметри каналу наступні: довжина 1,5 км, глибина 5 м. Каналом зможуть проходити судна з глибиною осадки до 4 м, шириною 20 м і довжиною до 100 м. Очікуваний термін закінчення робіт – 2021 рік.
Новий канал сприятиме залученню вантажів до морського порту Ельблонг. Очікується, що в найближчій перспективі вантажообіг в порту зросте в кілька разів – до 1,5 млн тонн, а в довгостроковій перспективі – до 3-4 млн тонн.
Зараз порт показує низькі результати роботи порівняно з іншими польськими гаванями. В 2015 році порт Ельблонг прийняв 240 тис. тонн вантажів і 7 тис. пасажирів. Цього року показники також будуть невисокими. Згідно з прогнозом, вантажообіг складе 150 тис. тонн, а пасажиропотік – 11 тис. осіб. Для порівняння, порт Гданськ у 2015 році перевалив 35,9 млн тонн вантажів, Гдиня – 18,2 млн тонн.
Як повідомлялося раніше, український і польський оператори газотранспортних систем ПАТ «Укртрансгаз» і GAZ-SYSTEM S.A. підписали угоду про правила взаємодії, якими будуть регулюватися проектні та будівельні роботи зі з'єднання транспортних систем двох країн.
Нагадаємо, що Північноатлантичний альянс приступив до розміщення в Польщі багатонаціонального батальйону відповідно до рішення про створення по одному такому підрозділу в Польщі та країнах Балтії.