Обвал Шулявського мосту як симптом управлінської кризи в команді Кличка

Олександр Радчукполітолог

У червні 2014 року Порошенко підписав Указ про призначення мера Києва головою Київської міської державної адміністрації. На той момент, здавалося, що Віталій Кличко отримав усю повноту влади, щоб реалізувати всі необхідні реформи в столиці.

Таку думку в ексклюзивному матеріалі «Колапс за планом. Чим небезпечний «шулявський інцидент»? для «Слова і Діла» висловив політичний експерт Олександр Радчук.

«Керувати найбільшим мегаполісом держави, який очікує важливих змін майже у всіх сферах життєдіяльності, виявилося непростим завданням. Випадок із Шулявським мостом яскраво продемонстрував кризу управління містом у команді Кличка», – констатує політолог, акцентуючи на інциденті з обвалом мосту, який потрубвав ремонту ще кілька років тому.

При цьому, зазначає він, саму «команду Кличка» радше можна вважати умовним явищем, оскільки все виглядає так, ніби кожен із заступників градоначальника має власний вектор діяльності, не узгоджений із планами колег.

«Не рятує ситуацію й «ручна» Київрада: голосів для прийняття рішень вистачає, але, чим саме займаються місцеві депутати (пересічним киянам – Ред.) зрозуміти важко», – додає політолог.

У кожній кризовій ситуації команда Кличка діє за класичною схемою «пожежника» в класифікації лідерства в політології. Себто — намагається ліквідувати наслідки невдач та проблем, що виникли в столиці, постфактум.

Після обвалу частини Шулявського мосту за вказівкою Кличко були звільнення, наказ провести перевірку всіх шляхопроводів, мостів у Києві, рахунок на суму в 1,5 млрд грн і близько двох років часу для відновлення шляхопроводу, нагадав експерт перші заяви мера щодо вирішення проблеми.

Ситуація з обвалом мосту, на його погляд, іще більше вдарила по рейтингах Кличка. Стиль управління столицею й поведінка мера – першопричина тієї непростої ситуації, в якій опинилися жителі міста та сам Кличко.

«Тепер у разі чергової кризової ситуації вся відповідальність за обвали мостів, погані дороги або інші техногенні аварії буде повністю лягати особисто на мера. А інфраструктура міста, без перебільшення, перебуває на межі колапсу. Претензії є не тільки до Кличка, а й безпосередньо до Київради», – пише Радчук.

Крім доріг, мостів, постійних аварій тепломереж, уточнює він, у столиці є й інші потенційні техногенні небезпеки: незаконні забудови, імовірне сповзання ґрунту на столичних пагорбах, ртутна проблема заводу «Радикал», порохова бочка Бортницької станції аерації та багато іншого.

Якщо проаналізувати передвиборну програму мера Кличко, то доведеться з жалем констатувати: за майже три роки вже другої каденції його верховенства в столиці виконана заледве десята частина з обіцяного.

«Наслідком того, що столиця перебуває в режимі ручного управління, а зміни відбуваються «на автопілоті», є відсутність дієвої та злагодженої роботи самої громади міста. А це неминучий шлях до ще більшого занепаду та колапсу в місті. На жаль, жартами та «фотожабами» про провальні дії столичної влади в соцмережах ситуацію не виправиш», – констатує політолог.

Зараз київській владі та особисто Кличку доведеться терміново вжити заходів для виправлення ситуації.

«Без рішучих вольових дій, перш за все, щодо найближчих соратників, нинішній глава столиці вже скоро може втратити свого найголовнішого союзника – киян, які двічі довірили йому управління містом», – резюмує Радчук.

Детальніше – в матеріалі «Колапс за планом. Чим небезпечний «шулявський інцидент»?

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО