Для початку потрібно зрозуміти, що суд нічого не постановив. Він залишив у силі рішення митниці про штраф. Згідно з Митним кодексом, це рішення керівника митного органу.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, оцінюючи загальну ситуацію із ввезенням авто на єврономерах та рішення Вищого адмінсуду, згідно з яким власнику авто на іноземних номерах виписаний штраф у розмірі 300% від несплаченої суми митних платежів.
«Скільки людей сплатили штраф і віддали свої авто, невідомо, але в сотні разів більше. Звичайно, є ті, хто воюватиме з митницею, подаватиме до суду, але ці громадяни втрачають ще більше – не лише авто та сплачують штраф, але й покривають судові витрати та послуги адвоката», – зауважив Назаренко.
Експерт наголосив, що ситуація з купівлею та ввезенням авто на іноземних номерах у нас нагадує снігову лавину.
«Це відбувається безконтрольно. Звичайно, чому ж тоді не купувати. Але ж у громадському транспорті ніхто не купує талон десь у кіоску, а безпосередньо в кондуктора. Коли один раз, другий і третій кондуктора немає й можна проїхати безкоштовно, лише меншість платитиме. Люди звикають до цього. А коли з’являється контролер, завжди кричатимуть «Зрада!». Аналогічна ситуація зараз із авто на іноземних номерах та штрафами», – додав фахівець.
За його словами, після розгону ДАІ та «Кобри» ситуація абсолютно безконтрольна.
«Ніхто не розмитнюватиме авто, коли є такі схеми. Тепер, коли почалися штрафи, є маса невдоволених, але, можливо, хоча б інших це зупинить. Ситуація не може бути такою завжди», – зазначив Назаренко.
Експерт підкреслив, що незрозуміло, навіщо купувати купувати BMW із шестилітровим об’ємом, а потім нарікати на розмитнення.
«Дійсно, в нас великі податки на великий об’єм двигуна. Але ж можна придбати авто з об’ємом 1,5 літра. Напркилад, Renault Megane з об’ємом 1,5 літра. Якщо він умовно коштує 5 тисяч доларів, то 10% мита – це 500 доларів, 20% ПДВ – тисяча доларів, акциз для такої машини – 90 євро. Тобто 1600 доларів за розмитнення для автомобіля вартістю 5 тисяч доларів. Це 30%. Так, хочеться, щоб було менше, але в тій же Європі, в тій же Польщі ПДВ – 22%, а акциз – від 3,8 до 18% залежно від об’єму. То невже 30% в Україні – це так багато?», – проаналізував Олег Назаренко.
Як змінилося податкове навантаження, дивіться в інфографіці «Продаж вживаних автомобілів. Нові правила оподаткування».