У нашому випадку будь-яке посилення покарання лише на краще. Але, крім штрафів, має бути кримінальна відповідальність за водіння в нетверезому стані.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, оцінюючи законодавчу ініціативу підвищити штраф за водіння в нетверезому вигляді до 40 тисяч гривень.
«В Узбекистані викрадень автотранспорту зараз практично немає. Спочатку покарання було аж до смертної кари за викрадення машин, а зараз – тюремний термін до 15 років. Тепер в Узбекистані автомобіль можна просто залишити на вулиці, хоч із ключами, й ніхто до нього навіть не доторкнеться», – зазначив Назаренко.
«Те ж стосується Грузії, де діють дуже жорсткі заходи щодо викрадення. І всі групи викрадачів просто перебралися до Росії, Італії та України, де більш м'які закони. Аналогічна ситуація з «п'яною» їздою», – продовжив він.
За його словами, навіть у Білорусі за водіння в нетверезому вигляді передбачена конфіскація автомобіля, причому навіть у тому разі, якщо машина належить державному колгоспу чи автоколоні.
Експерт додав, що в країнах ЄС, наприклад, у Німеччині за водіння в нетверезому вигляді передбачений тюремний термін.
«Так, не з першого разу, але п'яниці знають, що на другій зупинці їм загрожує в'язниця. Що в Україні? Є відчуття, що все зійде з рук. Потрібно наслідувати світовий досвід і запроваджувати кримінальну відповідальність за водіння в нетверезому вигляді. Позбавлення прав не діє. І без прав все одно продовжують їздити. Зупинять – випишуть штраф, який також нічого не змінить. Штраф заплатять і далі їздитимуть. Має бути тюремний термін», – проаналізував Олег Назаренко.
Детальніше про розслідування найвідоміших VIP ДТП читайте за посиланням.
Про найбільш поширені причини ДТП в Україні – в матеріалі «ДТП в Україні. Причини та покарання за порушення правил дорожнього руху».