Справедливість при купівлі нами страховки ОСАЦВ (обов'язкового страхування автоцивільної відповідальності) викликає чимало запитань.
Про це на своїй сторінці в Facebook написав гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, передає «Слово і Діло».
«По-перше, страховка все ще залежить від місця реєстрації авто. Тобто жителі сільської місцевості платять за ОСАЦВ менше. А на практиці виходить так, що водій, який живе в хрущовці на Борщагівці, має платити більше, ніж олігарх-власник особняка в Конча-Заспі. Де логіка?», – зазначив Назаренко.
За його словами, другим негативним аспектом залишається залежність вартості від обсягу двигуна.
«Тобто власник «Волги» 24 залишковою вартістю 100 доларів має платити втричі більше, ніж автовласник MINI Cooper вартістю 40 тисяч доларів. Де логіка?», – підкреслив експерт.
Третім фактором фахівець назвав залежність вартості від країни реєстрації.
«Українець, який їздить на авто української реєстрації, який сплатив усі податки при розмитненні, має платити вдвічі більше, ніж водій на литовській реєстрації», – додав він.
Експерт уточнив, що відкритим залишається питання, яким є економічно обґрунтований розмір страхового внеску.
«Адже логічно, що чим більше авто їздить, тим більше зростають ризики ДТП і страхових виплат, і хто більше їздить, для того й дорожча страховка. Більше їздиш, значить, і страховка має бути дорожчою, ніж для пенсіонера на старенькому «Москвичі», в якого немає грошей на бензин і який виїжджає раз на рік на дачу на город. Може, взагалі скасувати плату за ОСАЦВ і внести страхові ризики до вартості палива? Більше їздиш – більше ризикуєш і більше платиш до загального страхового фонду», – резюмував Олег Назаренко.
Відзначимо, що в уряді планують посилити відповідальність за водіння в нетверезому вигляді.
Раніше аналітики «Слова і Діла» назвали найпоширеніші причини ДТП і з'ясували, чим завершилися розслідування найвідоміших VIP ДТП.