Про погані дороги в Україні не говорить лише ледачий. Роками не ремонтовані, з ямами, як після падіння метеоритів, – це реалії української дорожньої інфраструктури. З року в рік чиновники, починаючи від президента й закінчуючи мерами, обіцяють усе відремонтувати, виділити більше грошей і побудувати нові траси. «Слово і Діло» розбирається, хто з політиків свої обіцянки виконав, а хто – «розгубив по дорозі».
Пообіцяти – не означає дати. Іноді за таким принципом чиновники називають суму коштів, що виділяються на ремонт. Наприклад, у 2016 році прем'єр Володимир Гройсман обіцяв залучити на ремонт і будівництво доріг 19 мільярдів гривень. Його підтримали профільні міністри Володимир Омелян і Володимир Кістіон. Згодом сам Гройсман звітував, що в 2016 році на дороги було витрачено лише 10 мільярдів гривень.
Наступного року ситуація не покращилася. Гройсман заявив про намір залучити близько 30 мільярдів гривень на розвиток дорожньої інфраструктури, Кістіон взагалі пообіцяв не менш ніж 40 мільярдів. У підсумку в 2017 році плановий обсяг фінансування ремонту та будівництва доріг становив 27,5 мільярдів гривень, із них залучили лише 19,5 мільярдів.
У 2018 році, за словами прем'єра, витрати на розвиток дорожньої інфраструктури складуть 44 мільярди гривень.
Безумовно, в цьому питанні є й позитивні зрушення. Наприклад, Омелян обіцяв створити в Україні Дорожній фонд. Свою обіцянку міністр виконав, з 1 січня фонд розпочав роботу. Крім того, як і обіцяв міністр інфраструктури і віце-прем'єр Кістіон, минулого року в Україні були відремонтовані понад 2 тисячі кілометрів автомобільних доріг. Також, якщо вірити нардепу Антону Геращенку, цього року на дорогах буде запущена система відеофіксації порушень.
У столиці справа теж зрушила з мертвої точки. Минулого року, як і обіцяв мер Києва Віталій Кличко, були відремонтовані понад 300 кілометрів доріг. Крім того, йде ремонт Кільцевої дороги, анонсований мером ще в 2016 році.
У процесі виконання перебуває обіцянка голови Тернопільської ОДА Степана Барни за два роки зробити всі магістральні дороги області. Та ж історія з обіцянкою голови Закарпатської ОДА Геннадія Москаля відновити асфальт на дорозі від траси Київ-Чоп до Колочави. А ось голова Одеської області Максим Степанов свою обіцянку виконав у повному обсязі: минулого року були збудовані 140 кілометрів траси Одеса-Рені.
Народні депутати також не проти попіаритися на темі доріг. Наприклад, Олег Ляшко пообіцяв домагатися, щоб 10 мільярдів гривень із конфіскованих «грошей Януковича» були спрямовані на ремонт доріг. Однак відповідні зміни до держбюджету-2017 фракція РПЛ не підтримала в цілому, тоді як за основу проголосувала.
Залишається сподіватися, що дуже скоро українці їздитимуть зовсім іншими дорогами. Адже ще в 2016 році Гройсман запевнив, що через 2-3 роки зможе привести вітчизняні дороги в нормальний стан.
Нагадаємо, «Слово і Діло» проаналізувало, що планують змінити в правилах дорожнього руху в 2018 році.
Олександра Худякова, спеціально для «Слова і Діла»