Запуск Дорожнього фонду в Україні: навіщо це потрібно та що змінить

Андрій Мартенсексперт РПР в дорожній галузі

Перш за все потрібно розуміти, за рахунок чого формується Дорожній фонд. А формується він за рахунок акцизів на нафтопродукти. Це акцизи за рахунок тих нафтопродуктів, які в нас перетинають кордон у вигляді митних зборів і при виробництві нафтопродуктів на території України, а також із реалізації в опт або роздріб.

Про це «Слову і Ділу» розповів менеджер групи реформування дорожньої галузі «Реанімаційного пакета реформ» Андрій Мартенс, оцінюючи запуск Дорожнього фонду в Україні з 1 січня.

«Основний упор на акциз нафтопродуктів. Також Дорожній фонд може формуватися за рахунок інших коштів, які передбачені законом. Це можуть бути транспортні та інші постійні збори», – зазначив Мартенс.

Головне завдання Дорожнього фонду полягає в тому, щоб акумулювати й розподіляти кошти на дорожню галузь, констатував експерт.

Він уточнив, що відповідно до закону, на дорожню галузь цьогоріч лише 50% із Дорожнього фонду будуть спрямовані безпосередньо на дороги.

«Наступного року це буде 25%, а в 2020-му – 100% акцизів мають піти безпосередньо в дорожню галузь», – додав фахівець.

За його словами, саме за допомогою запуску Дорожнього фонду з'являються цільові кошти.

«Річ у тім, що до кінця 2017 року всі кошти формувалися та накопичувалися в загальному фонді бюджету, що дозволяло ці кошти використовувати не за призначенням. Як правило, Мінфін розподіляв кошти за тими напрямками, які були цікавішими з якоїсь точки зору, суб'єктивно чи об'єктивно. Тепер такого не буде. Точно 50% підуть на дорожню галузь», – резюмував Андрій Мартенс.

Нагадаємо, в 2016 році Україна посіла 137-ме місце зі 144 країн світу за якістю дорожнього покриття.

Минулого року прем'єр-міністр Володимир Гройсман пообіцяв протягом 5-7 років навести лад на українських дорогах.

Раніше аналітики «Слова і Діла» з'ясували, як політики обіцяють покращити українські дороги.

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО