Перш за все потрібно розуміти, за рахунок чого формується Дорожній фонд. А формується він за рахунок акцизів на нафтопродукти. Це акцизи за рахунок тих нафтопродуктів, які в нас перетинають кордон у вигляді митних зборів і при виробництві нафтопродуктів на території України, а також із реалізації в опт або роздріб.
Про це «Слову і Ділу» розповів менеджер групи реформування дорожньої галузі «Реанімаційного пакета реформ» Андрій Мартенс, оцінюючи запуск Дорожнього фонду в Україні з 1 січня.
«Основний упор на акциз нафтопродуктів. Також Дорожній фонд може формуватися за рахунок інших коштів, які передбачені законом. Це можуть бути транспортні та інші постійні збори», – зазначив Мартенс.
Головне завдання Дорожнього фонду полягає в тому, щоб акумулювати й розподіляти кошти на дорожню галузь, констатував експерт.
Він уточнив, що відповідно до закону, на дорожню галузь цьогоріч лише 50% із Дорожнього фонду будуть спрямовані безпосередньо на дороги.
«Наступного року це буде 25%, а в 2020-му – 100% акцизів мають піти безпосередньо в дорожню галузь», – додав фахівець.
За його словами, саме за допомогою запуску Дорожнього фонду з'являються цільові кошти.
«Річ у тім, що до кінця 2017 року всі кошти формувалися та накопичувалися в загальному фонді бюджету, що дозволяло ці кошти використовувати не за призначенням. Як правило, Мінфін розподіляв кошти за тими напрямками, які були цікавішими з якоїсь точки зору, суб'єктивно чи об'єктивно. Тепер такого не буде. Точно 50% підуть на дорожню галузь», – резюмував Андрій Мартенс.
Нагадаємо, в 2016 році Україна посіла 137-ме місце зі 144 країн світу за якістю дорожнього покриття.
Минулого року прем'єр-міністр Володимир Гройсман пообіцяв протягом 5-7 років навести лад на українських дорогах.
Раніше аналітики «Слова і Діла» з'ясували, як політики обіцяють покращити українські дороги.