Авто на єврономерах в Україні: в чому небезпека та що потрібно знати українцям

Олег Назаренкогендиректор ВААІД

«Верблюди» – іноземці, які дають свої паспорти для ввезення «блях», уже закінчилися й пішло друге, третє коло, тобто під них уже ввозять не одне авто, а по 10-20, причому деякі митники, які вступають у змову, роблять спроби «видалення» цієї інформації з електронного журналу. При цьому українці-покупці «євроблях» навіть не підозрюють, що навіть у разі легалізації частину авто легалізувати неможливо, оскільки офіційно в Україну (1 авто на 1 «верблюда») вони не ввозилися.

Про це на своїй сторінці в Facebook написав генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, передає «Слово і Діло».

Деякі «фірмочки» українців просто обманюють, розповідаючи про легальне ввезення «євроблях», констатував він.

«Без пособництва хабарників на митницях (300 доларів із «бляхи») ці схеми неможливі, й потрібно визнати, що замість боротьби з корупцією зараз ми лише сприяємо її зростанню. Корупція досягла небачених масштабів, рекордних за історію України, за підтримки самих українців», – констатував експерт.

«Але тоді треба прямо й чесно визнати, що ми підтримуємо корупцію – хабарі в країні та розвал української державності, після чого дружно пересісти на «євробляхи», а не критикувати корупцію та офшори влади, а самим підтримувати цю корупцію й хабарі на митниці», – продовжив він.

Поки що з людьми в погонах на митницях бореться лише керівництво ДФС, а частина українців підтримують їх, додав експерт.

Найголовніше те, що саме ті, хто наживається на українцях, організували схеми ввезення «євроблях» і протистоять скасуванню податків на імпортні авто.

Адже хто купить у них авто на єврономерах, якщо прості українці зможуть без проблем із мінімальними податками розмитнити собі авто, наголосив він.

«Тому у ВР уже 23 законопроекти про «євробляхи», але жодного про скасування податків на імпорт авто для всіх українців», – уточнив Назаренко.

Він додав, що законопроекти про повне скасування акцизу, мита та ПДВ на всі імпортні авто (нові та вживані) навіть реєструвати не хочуть.

«Все просто. В разі скасування податків на імпортні авто для українців вони подешевшають, автоімпортерибільше продаватимуть авто, що подешевшали, й більше зароблятимуть, а «євробляхобізнесмени» та їхні владні кришувальники позбавлятимуться можливостей наживатися на українцях», – пояснив фахівець.

На його переконання, потрібно шукати, кому вигідні високі податки.

«Смішно слухати, що «євробляхобізнесмени» проти високих податків на іномарки. Це як сказати, що бджоли проти меду», – резюмував Олег Назаренко.

Раніше аналітики «Слова і Діла» з'ясували, скільки іномарок на єврономерах їздить в Україні та чим вони небезпечні. Що на цю тему обіцяли політики – в нашому огляді.

По даним порталу, у ВР ще у вересні 2016 року збиралися зареєструвати законопроект про розмитнення іномарок, однак голова комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна провалила свою обіцянку.

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО