Парламент ухвалив закон, спрямований на вдосконалення законодавчого регулювання будівництва та експлуатації автомобільних доріг загального користування державного значення на умовах концесії.
Як пише «Слово і Діло», за ухвалення за основу та в цілому відповідного законопроекту проголосували 233 депутати, повідомляє Укрінформ.
Як зазначається, депутати внесли зміни в закон «Про концесії», «Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг», «Про автомобільні дороги», «Про джерела фінансування дорожнього господарства України», «Про відчуження земельних ділянок інших об'єктів нерухомого майна, які на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності».
Зокрема, передбачається, що на умовах концесії можуть передаватися для будівництва та експлуатації дороги загального користування державного значення. У той же час, після прийняття рішення про будівництво і експлуатацію автомобільних доріг, які можуть бути надані в концесію, забороняється органам виконавчої влади здійснювати будь-які дії з надання земельних ділянок, передбачених для будівництва та експлуатації цих автомобільних доріг, у користування або/та у власність громадян або юридичних осіб. При цьому рішення про проведення концесійного конкурсу приймає Кабінет Міністрів України, в якому, зокрема, зазначаються технічні параметри автомобільної дороги, базові фінансові показники надання автомобільної дороги в концесію, граничний термін, на який надається концесія, граничний розмір компенсацій концесіонеру, маршрут альтернативного безкоштовного проїзду.
Передбачено, що Кабінет Міністрів визначає максимальний розмір плати за разовий проїзд автомобільними дорогами, побудованими на умовах концесії, який сплачується з урахуванням рівня інфляції. Концесійні платежі зараховуються до державного бюджету України та використовуються відповідно до порядку спрямування коштів державного дорожнього фонду.
Автомобільні дороги або їх ділянки, згідно із законом, відносять до розряду платних лише за умови їх суттєвого удосконалення та забезпечення альтернативного проїзду транспортних засобів за безкоштовними автомобільними дорогами, протяжність автомобільних доріг (їх ділянок), яка забезпечує альтернативний безкоштовний проїзд транспортних засобів, не повинна перевищувати більш ніж удвічі протяжність платної автомобільної дороги.
У разі, якщо відчужується частина земельної ділянки для будівництва, капітального ремонту, реконструкції та обслуговування доріг, мостів, естакад і об'єктів, необхідних для їх експлуатації, можливість раціонального використання решти його площі за цільовим призначенням визначається власником і на вимогу власника відчуженню підлягає вся земельна ділянка. Рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про викуп земельної ділянки інших об'єктів нерухомого майна, які на ньому розміщені, для будівництва, капітального ремонту, реконструкції та обслуговування доріг, мостів, естакад і об'єктів, необхідних для їх експлуатації має необмежений термін дії.
Нагадаємо, платні дороги в Україні почнуть будувати не раніше 2019 року.
Також «Укравтодор» назвав вартість першої в країні платної дороги.