Зараз фактично народжується корупційна схема з отримання медичних довідок для права керування авто й нових поборів із водіїв.
Про це на своїй сторінці в Facebook написав генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, передає «Слово і Діло».
Експерт констатував, що склалася ситуація, коли медичну довідку можна купити в інтернеті з доставкою, причому без проходження медкомісії.
«Замість того, щоб навести лад і заборонити видачу «фальшивок» фірмочкам, МОЗ ініціює ухвалення наказу зі списком хвороб, за наявності яких керувати авто заборонено або дозволено в індивідуальному порядку. Наприклад, виразка, гіпертонія, зміна в бронхах. Список довгий», – зазначив Назаренко.
Він додав, що якщо купувати медичну довідку не в інтернеті, а реально проходити медкомісію, то 95% водіїв її не пройдуть.
«Чи втратять права на керування авто? Не втратять. Просто запровадять нові побори, 95% водіїв будуть змушені за хабарі у фірмочок з інтернету купувати меддовідки, вартість цих «меддовідок» збільшиться в 20 разів, а вартість дозволу МОЗ на видачу цих довідок збільшиться разів у 50», – уточнив фахівець.
Має бути порядок, а не система поборів, підкреслив він.
Згідно з даними сайту ВООЗ, 60% населення земної кулі мають серцево-судинні захворювання, понад 50% – ознаки різних невралгій, але в США навіть бабусі, які ледь ходять, водять авто, наголосив експерт.
На його думку, доречніше було б скасувати всі старі накази МОЗ щодо меддовідок (від 1999 року й старіші), а не пропонувати нові дурниці. За основу можна було б узяти, наприклад, досвід США.
«Замість непотрібних бюрократичних комісій варто віддати право видавати дозволи на право керування авто лікарям, які особисто ведуть пацієнта, стежать за його станом здоров'я. І якщо потрібно, то вони порекомендують обстеження у вузькопрофільного фахівця, а не збиратимуть комісію. Ми ж до електронної карти історії хвороб пацієнта йдемо? Чи тоді годівниці у вигляді фірмочок зникнуть?», – нагадав фахівець.
Ба більше, якщо порівняти список хвороб, за наявності яких українцям заборонять керувати авто, зі списком хвороб, за наявності яких українців комісують і звільняють від виконання військового обов'язку, то перший список приблизно вчетверо більший.
«Виходить, що одному й тому ж українцю з певною хворобою автомат до рук довірити можна і в бій його відправити, а ось кермо свого ж авто йому довіряти не можна й керувати цим авто йому заборонено?», – резюмував Олег Назаренко.
Раніше аналітики «Слова і Діла» назвали найпоширеніші причини ДТП і з'ясували, чим завершилися розслідування найвідоміших VIP ДТП.