У п'ятницю, 13 липня, відбулося останнє пленарне засідання Верховної Ради, під час якого нардепи заслухали членів Кабміну й зачитали депутатські запити. Також до початку канікул народні обранці встигли ухвалити в першому читанні проект закону, метою якого є зниження вартості розмитнення автомобілів, встановити нові штрафи за порушення правил ввезення авто й виділити шахтарям 1,4 мільярда гривень дотацій для погашення заборгованості із заробітної плати. Після цього спікер українського парламенту Андрій Парубій офіційно оголосив про закриття восьмої сесії, а глава Кабміну подякував парламент за плідну сесію, на якій були схвалені 9 із 35 урядових законопроектів. До слова, як з'ясувало «Слово і Діло» за період роботи восьмої сесії ста відсотків обіцянок не вдалося виконати ще нікому з нардепів, а майже в кожній політсилі є такі, хто не виконав і десятої частини своїх обіцянок.
Політолог Олексій Якубін підкреслив, що одним із позитивних і найважливіших рішень за період восьмої сесії було голосування за Антикорупційний суд.
«Все-таки голосування щодо запуску суду відбулося, це важливо», – зазначив експерт.
Також добре, що все-таки були вирішені деякі кадрові питання й нарешті за час сесії змогли затвердити нового голову Нацбанку, додав він.
«Відбулися кадрові перестановки й у Кабміні – відставка голови Мінфіну Данилюка», – нагадав політолог.
Загалом, можна сказати, що за цю сесію начебто і закони ухвалювалися, і кадрові перестановки були, що добре, але погано, що велика частина питань була далекою від інтересів громадян, уточнив він.
Експерт звернув увагу, що величезна прогалина в тому, що публічного звіту Гройсмана з можливістю надати оцінку вже другий рік не було, його перенесли на наступну сесію.
На його думку, в парламентсько-президентській формі правління це виглядає дивно.
«Річ у тім, що саме ця оцінка дала б можливість зрозуміти, наскільки виконується бюджет, чи правильно вибудувана соціально-економічна політика», – пояснив Якубін.
Тобто всі важливі рішення ухвалюються на Банковій виконавчою владою, але не на сесії парламенту, акцентував він.
Крім того, на його думку, восьма сесія була переповнена елементами передвиборчого й законодавчого спаму. Йдеться про різні неоднозначні законодавчі ініціативи з точки зору прав людини та Конституції. Наприклад, бажання отримати позасудовий контроль над ЗМІ.
«Очевидно, що це просто законодавчий спам, який не лише порушує Конституцію, але й займає місце реальної якісної роботи. Тому що реальні питання, які були важливими й мали вирішитися на цій сесії, проігнорували», – наголосив політолог.
Експерт нагадав, що парламент так і не вирішив кадрове питання з в. о. міністра Супрун, хоча спроби були на рівні комітету.
Також, за його словами, не вирішене питання з переміщеними особами, хоча цього постійно вимагали. Наприклад, у частині надання їм права голосувати.
Не узвалили рішення й щодо військових пенсіонерів, додав він.
«Ця сесія показала, що парламент перебуває далеко від тієї реальності, в якій живе населення. Не запропоновано громадянам чіткого бачення того, що буде з країною завтра, й не пропонуються рішення для проблем, які виникають зараз. Тому в глобальному сенсі парламент перебуває в кризі й потребує перезапуску», – підкреслив політолог.
«Парламент якщо й ухвалював рішення, то всі вони були продиктовані ззовні – або з Банкової, або з Кабміну. Речі, які пропонували депутати, в основному були або законодавчим спамом, або не потрапляли до порядку денного», – резюмував Олексій Якубін.
Чим займалися нардепи в останній тиждень VIII сесії – за посиланням.
Відзначимо, аналітики порталу з'ясували, хто з нардепів за чотири роки не виконав жодної обіцянки.