Після серії смертельних ДТП, які сталися 20 липня, уряд вирішив із 27 липня повернути радари для контролю швидкості на дорогах.
Про це в ексклюзивному матеріалі «Згадати старе. Плюси та мінуси повернення радарів на дороги» для «Слова і Діла» розповів журналіст Денис Попович.
Після серії смертельних ДТП в Кабміні за підсумками наради заявили про тотальний контроль над діяльністю суб'єктів, що займаються пасажирським перевезеннями, й ухвалили рішення повернути контроль над дотриманням швидкісного режиму на українських дорогах, зазначив Попович.
Він нагадав, що контроль над дотриманням швидкісного режиму на дорогах практично припинився в 2015 році, після того, як держава спробувала провести реформи в цій сфері.
Три роки тому набув чинності закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері гарантування безпеки дорожнього руху». Він передбачав запровадження системи автоматичної фото- та відеофіксації, в тому числі й перевищення швидкості, додав фахівець.
За його словами, система відповідала провідним європейським та світовим практикам і являла собою частину великої реформи правоохоронних органів, яка була запущена саме влітку 2015 року з початком роботи Нацполіції.
Журналіст нагадав, що тоді не вдалося запустити систему через брак грошей. За останніми висновками Рахункової палати, для закупівлі відповідного обладнання та введення його в експлуатацію необхідно понад 1 мільярд гривень.
«Якщо стара ДАІ контролювала швидкісний режим на дорогах хоча б навіть за допомогою горезвісних ручних радарів («фенів»), то нова поліція не здатна цього робити через нормативні й технічні обмеження. До речі, з цієї ж причини неможливо повною мірою проконтролювати зміни до ПДР, які передбачають зниження максимальної швидкості руху в населених пунктах із 60 до 50 кілометрів за годину», – уточнив Попович.
Він також звернув увагу, що саме перевищення швидкості найчастіше призводить до серйозних ДТП.
Експерт навів дані Нацполіції, згідно з якими в 2018 році було зареєстровано понад 68 тисяч ДТП, в яких постраждали 13 тисяч осіб і загинули 1237. У 35% випадків ДТП відбувалися саме через перевищення швидкості.
Тому контроль над водіями та притягнення їх до адміністративної відповідальності за порушення ПДР у нашій країні просто необхідні, підкреслив журналіст.
«Інша річ, як обійти закон про запровадження автоматичної фото- й відеофіксації, який мав поліпшити ситуацію, але в підсумку через нестачу коштів «підвісив» її в повітрі?», – наголосив він.
За його словами, теоретично автоматичну фото- та відеофіксацію можуть здійснювати вимірювачі швидкості, що дісталися у спадок від старої ДАІ: «Візир-2М» і TruCam. Ці прилади можна, наприклад, розмістити на тринозі, поставивши її біля патрульного автомобіля.
«Візир» був створений російськими фахівцями й діє за принципом радіолокації, а також здатен визначати швидкість транспортних засобів на відстані 400 метрів, констатував Попович.
Однак були й скандальні інциденти через помилки при визначенні швидкості автомобілів у щільному потоці. Бували випадки, коли транспортним засобам присвоювалася «чужа» швидкість, пояснив він.
Щодо TruCam, то він зроблений у США. Це досконала лазерна система, що діє на відстані 1200 метрів.
«Вона повністю позбавлена перерахованих вище недоліків «Візира. Фіксуючи перевищення швидкості, TruCam позначає конкретний автомобіль лазерною міткою, а також за допомогою вбудованого GPS-приймача визначає його конкретні координати. TruCam може працювати й у складі радарного комплексу «Гарпун-К», забезпеченого системою, що дозволяє відразу ж передавати інформацію про порушника на найближчий поліцейський пост. Комплекси «Гарпун» можуть бути встановлені в спеціальних антивандальних ящиках уздовж швидкісних магістралей», – уточнив журналіст.
На його думку, повертаючись до практики «ДАІшника в кущах», влада фактично провалила запровадження системи автоматичної фото- та відеофіксації порушень ПДР.
«Це був дуже важливий етап реформи правоохоронних органів, який мав наблизити Україну до європейських норм», – резюмував Денис Попович.
Докладніше читайте в матеріалі «Згадати старе. Плюси та мінуси повернення радарів на дороги».
Хочете обговорити матеріал? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA.