Мінфін просить МОЗ зменшити бюджетні «апетити» на 2019 рік

Мінфін визначив максимально можливі суми витрат для центральних органів влади, які вони можуть запитувати при підготовці проекту держбюджету на 2019 рік.

Як пише «Слово і Діло», відповідний документ є в розпорядженні «РБК-Україна», йдеться в матеріалі: «В надії на бюджет: які ризики загрожують реалізації медреформи в Україні».

Згідно з документом, «стеля» витрат для МОЗ із загального фонду держбюджету визначена в 27,6 мільярда гривень. Це на 23,5% більше, ніж закладено в держбюджеті на 2018 рік (22,3 мільярда гривень).

Своєю чергою один із засновників Українського медичного експертного співтовариства Дмитро Підтуркін вважає, що зазначених Мінфіном граничних витрат держбюджету МОЗ у 2019 році на продовження реформи не вистачить.

«Сама концепція медреформи ґрунтується на тому, що будуть виділятися достатні суми з держбюджету. Інших джерел фінансування медицини реформа не передбачає. Поки що суми, яка виділяється, в тому числі на 2019 рік, недостатньо. Як буде функціонувати система охорони здоров'я в такій ситуації, незрозуміло. Вже зараз у результаті першого етапу реформи лікарі помалу звільняються, а головні лікарі стають «царьками» в своїх регіонах», – говорить експерт.

При цьому, за його словами, зростання фінансування первинної ланки медицини має становити більш ніж 20 мільярдів гривень.

«Але джерел для цих коштів немає. Зараз я не можу зрозуміти, як МОЗ вирішуватиме цю проблему. Можливо, доведеться затримувати фінансування, обмежувати реформу пілотним проектом тощо. Мало того, через нестачу коштів, скоріш за все, в 2019 році не стартує й реформа на вторинній ланці, тобто в лікарнях», – вважає він.

Ще одним серйозним ризиком, що загрожує успішному проведення медреформи, експерти вважають популізм політиків у передвиборчий період.

Засновник благодійного фонду «Таблеточки» Ольга Кудіненко застерігає, що «без якісної медичної допомоги на «первинці» ми й надалі будемо «гасити пожежі» у сфері охорони здоров'я».

«Основний ризик для реформи – це майбутні вибори (президентські та парламентські в 2019 році – ред.) та популізм політиків, які відстоюють власні інтереси та інтереси фармбізнесу, замість того, щоб об'єднатися заради здоров'я людей. Що стосується очікуваного опору реформі з боку медиків, то тут важливо розуміти, що не буває так, щоб все йшло гладко та без опору, й не буває швидких змін», – вважає Кудіненко.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що Кабінет міністрів України не включив до програми «Доступні ліки» препарати, необхідні пацієнту до та після трансплантації.

Відзначимо, що в 2017 році, до цієї програми були включені ліки для пацієнтів із серцево-судинними захворюваннями, бронхіальною астмою та цукровим діабетом II типу. Вже наприкінці того ж року уряд ухвалив рішення з 1 липня доповнити перелік ліків, передбачених у програмі, препаратами, які приймаються до й після проведення операції з трансплантації. Але в липні 2018-го Кабмін розширення держпрограми з цим лікам переніс на 1 січня 2020 року.

Раніше Міністерство охорони здоров'я України оприлюднило новий орієнтовний реєстр граничних оптово-відпускних цін на «Доступні ліки».

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО