Скасування поїздів до Росії. Що робити Україні та які альтернативні шляхи?

Олександр Мусієнкополітичний експерт
Олександр Каваексперт з питань транспорту

Рішення про закриття залізничного сполучення з РФ є правильним. Але потрібно говорити не лише про пасажирські, а й вантажні перевезення.

Таку думку на своїй сторінці в Facebook висловив політолог Олександр Мусієнко, передає «Слово і Діло».

Експерт нагадав, що Росія вже протягом двох років забороняє транзит українських товарів, мотивуючи це питанням національної безпеки.

«Незважаючи на спір України з РФ у СОТ, на бік росіян у цьому питанні стали навіть американці, які вказують, що спір, який стосується безпеки, має політичний характер, і тому лежить за межами компетенції СОТ», – зазначив політолог.

«То чому ж Україна оглядається на СОТ і з такою ж мотивацією не заборонить російський тразит через нашу територію, попросивши США підтримати таке рішення, крім того, що для української національної безпеки Росія становить серйозну загрозу?», – додав він.

При цьому експерт звернув увагу на ситуації із заходом суден до Азовського моря.

На його думку, вже сьогодні держава з власниками підприємств має розглядати альтернативні шляхи відвантаження продукції залізницею до портів Чорного моря.

«Проблема надзвичайно гостра й комплексна, оскільки часто банально не вистачає вантажних вагонів, компенсувати ж нестачу намагаються російські компанії, які, незважаючи на санкції, перереєстровуються й шукають можливості надавати для перевезень українським компаніям вагони в лізинг», – підкреслив він.

«Виходом є реформа залізничних вантажних перевезень, демонополізація ринку, щоб дозволити приватним компаніям мати у власності вагони, що надаватимуться для перевезень. Це збільшить кількість вагонів, за рахунок конкуренції зменшиться ціна й буде усунута корупційна складова», – пояснив Мусієнко.

Своєю чергою незалежний транспортний експерт Олександр Кава наголосив, що скасування вантажних перевезень не буде, тому що для економіки це буде збитковим рішенням.

Білорусь дуже зрадіє, якщо Україна зупинить залізничне сполучення з РФ, додав він.

«Ми вже й так посприяли компанії «Белавія» й транзиту через аеропорт у Мінську», – уточнив експерт.

Щодо пасажирських перевезень, то закінчиться все тим, що розвиватиметься нелегальний ринок маршрутних перевезень із загрозою для життя та здоров’я пасажирів, акцентував Кава.

Як відомо, міністр інфраструктури України Володимир Омелян анонсував нові обмеження у сполученні з Росією.

«Слово і Діло» розбиралося, що в соціальних мережах думають про можливе припинення залізничного сполучення з РФ.

Ексклюзивне інтерв’ю міністра інфраструктури Володимира Омеляна – на нашому порталі.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО