Новий закон про паркування стосується й «бляхерів». З одного боку, більшість квитанцій про штрафи за паркування не досягнуть адресата. Закон передбачає сплату штрафу за неправильну «бляхопарковку» особою, яка ввезла бляхи в Україну.
Про це на своїй сторінці в Facebook написав гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, передає «Слово і Діло».
«Якщо «бляхер» оформить «транзит» авто на себе, то йому надійде штраф. Але якщо авто на єврономерах ввезене на «тимчасове ввезення через верблюда-нерезидента» або оформлений «транзит на бомжа», то штраф буде надісланий прикордонній службі та «верблюду» – молдованину або білорусу, якому заборонять в'їзд, або оштрафований буде неблагополучний українець, який за 500 гривень дав свій паспорт для оформлення «транзиту на бомжа». Але ось «підприємливий» бляховод залишиться безкарним», – зазначив Назаренко.
Проте лише в разі виписки квитанції про штраф. Якщо ж «бляхер» не встигне, і його «бляху» відвезуть на штрафмайданчик, то, можливо, це буде «прощання бляхера з бляхами», оскільки забрати авто йому буде складно, підкреслив експерт.
Посилаючись на закон, він вказав, що «повернення транспортного засобу, затриманого шляхом доставки для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку, відбувається невідкладно за зверненням відповідальної особи (власника для українських авто – ред.), особи, яка ввезла транспортний засіб на територію України, або особи, яка керувала транспортним засобом на момент скоєння правопорушення, після сплати штрафу за вчинене правопорушення й оплати вартості послуги з транспортування та/або зберігання транспортного засобу».
За його словами, «бляхер», який ввіз авто транзитом на своє ім'я, «бляху» назад отримає, але що завадить митниці організувати прямо на штрафмайданчику митний пункт, який прямо там штрафувати або на 8,5 тисяч гривень за перевищення терміну чи особи, яка ввезла авто на територію України, або за 485-ю МКУ (повторно)? Ось тим, хто оформив тимчасове ввезення на «верблюда» або «транзит на бомжа», отримати «бляху» назад буде практично неможливо, як знайти й привезти в Україну «верблюда» з табору в Молдові.
По-друге, «бляхер» може показати «бляходовіреність», яку йому намалювали, й забрати авто, проте є нюанси, акцентував експерт.
«Бляхера» на штрафмайданчику також може чекати митник, який скаже: «Слава Богу, ти прийшов», покаже йому статтю 380 Митного кодексу України щодо заборони передачі авто на ВВ і оформить за 485-ю статтею. Потім у суді «бляхер» може відбитися від 485-ї, оскільки не він ввозив авто, але на гроші на адвоката він «влетить» і авто втратить», – пояснив Назаренко.
Він уточнив, що «бляхеру» на штрафмайданчику можуть пояснити, що його авто забрала «особа, яка була в момент...» і яка надала «довіреність» на цю «бляху», адже в інтернеті такі довіреності пропонують по 50 гривень.
Адже якщо авто евакуювали на штрафмайданчик, то «бляхера» поруч не було й у протоколі немає відомостей про «особу, яка керувала в момент...», наголосив експерт.
Хоча, скоріш за все, власники штрафмайданчиків не гратимуть із вогнем і працюватиме варіант А: оскільки немає відомостей про «особу, яка була в момент...», то запропонують видати авто особі, яка ввозила, припустив він.
«Інтерес власників штрафмайданчиків простий: три місяці «бляха» стоїть на штрафмайданчику, потім, якщо ніхто за нею не приїхав, то «бляха» визнається такою, що не має господаря, й реалізується через СЕТАМ або передається до АТО, а комунальники отримують оплату за стоянку на штрафмайданчику протягом трьох місяців. У кожному разі, ситуація складається така, що інтригує. Цікаво, чому ніхто не звернув увагу на ці нюанси в новому законі», – резюмував Олег Назаренко.
Також «Слово і Діло» аналізувало, як Рада пропонує вирішити проблему авто на єврономерах.
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA