Розмитнення «євроблях»: кому вигідний закон та чи можливе вето

Євген Невмержицькийекономічний експерт

Лобіюють закон автодилери ринку. Парламент пропонує коефіцієнт віку помножити на коефіцієнт об'єму двигуна та на акциз. Сума розмитнення перевищуватиме суму, за яку придбали автомобіль. Особливо, якщо авто більш ніж 10 років.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів кандидат економічних наук Євген Невмержицький.

«Вигідно це лише тим, хто завозить до країни нові автомобілі та їх реалізує. Тобто лише автодилерам. Робиться це для того, щоб не наповнювати ринок дешевими вживаними авто. Відповідно, йде опір з боку суспільства», – зазначив Невмержицький.

Він звернув увагу, що як аргумент використовують тезу, що країна наповниться автомобілями поганої якості.

«Але в такому разі потрібно запровадити вимоги до технічного стану авто. Не обов'язково, якщо машині 20 років, вона в поганому стані», – уточнив експерт.

Закон парламенту – внесок у кошик корупції. Умови не вигідні ані суспільству, ані економіці, захищають інтереси автодилерів, не більше, підкреслив він.

«Якщо автомобіль не буде розмитнений, то не виключені штрафи й конфіскація. Такими методами діяти не можна. Лобісти цього закону фактично використовують інструменти влади в злочинних інтересах. Відповідно, суспільство застосовуватиме ті методи, які йому доступні. Тобто протести», – пояснив економіст.

Щодо вето, то, на його думку, президент ухвалюватиме рішення з урахуванням загальної картини.

«Якщо все відбуватиметься спокійно, протести можна буде втихомирити без особливих втрат для рейтингу, то закон залишать. Якщо хвилювання будуть більшими, ніж це припустимо, то президент накладе вето. Активісти розуміють, що їх багато, причому це не найбільш маргінальні верстви суспільства», – резюмував Євген Невмержицький.

Як відбувалося голосування за цей законопроект – на нашій інфографіці.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО