Запропоновані умови є несправедливими. Коли Южаніна починає говорити про збитки для бюджету, то виникає питання, чому тоді дають великі кошти з кошторису Косюку. Чому за рахунок бюджету утримуються монополії?
Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив політичний аналітик Валентин Краснопьоров, оцінюючи мітинги представників авто на єврономерах в 46 містах України з вимогою скасувати ухвалені закони щодо розмитнення авто та ветувати документи.
«Це несправедливо, коли пропонують більш ніж 100% акциз. Автомобільного виробника немає. По суті, ми захищаємо високими митами право великих дилерів, які бояться переформатування ринку», – зазначив Краснопьоров.
Наприклад, до Грузії спокійно можуть завозити американські авто, потім їх переробляють і продають до країн Близького Сходу, додав він.
«У них створюється кластер на автомобільній формі. Це вже форма експорту для них. В Україні ми маємо декілька монополістів, які збирають гроші з українців», – підкреслив аналітик.
«Невідомо, чи зможуть мітингувальники домогтися вето, але найголовніший показник, що згідно із соцопитуваннями, 64% не підтримують такі високі мита. 24% взагалі готові подумати про те, щоб проголосувати за тих, хто зможе це питання вирішити без таких обмежень. Ідеться не про те, щоб не платити взагалі. Люди вимагають нормального акцизу. Якщо акциз не зменшать, а президент не накладе вето, то цим самим можуть бути створені умови для створення подальшого політичного руху «АвтоЄвроСили», – уточнив він.
За його словами, це взагалі нонсенс – такий відсоток, більшість країн світу давно скасували такі ставки.
«Люди вимагають розмитнення, ніхто не говорить, що не потрібно платити. Але є різниця між сплатою податків та здирництвом. Це зовсім не та ситуація, коли, наприклад, вимагали встановити неринкову ціну на газ чи більших пільг для себе», – констатував експерт.
На його думку, зараз президент загнав себе в глухий кут у цьому питанні.
«Якщо не буде вето, то він втратить дуже багато голосів. Ігри в те, що чинна влада краща за Зеленського чи Тимошенко, вже не пройдуть. Це буде особистісне для суспільства. Сприйняття таке, ніби влада поставила перед вибором – або розібрати машину, або здирають кошти. Разом із тим потрібно закрити дірки в бюджеті, віддавати борги. Однак хто віддає гроші за рахунок інших? Імовірність того, що президент підпише, висока, але не 100%», – резюмував Валентин Краснопьоров.
Своєю чергою політолог Кирило Молчанов зазначив, що незважаючи на невдоволення й те, що за розмитнення доведеться доплатити приблизно таку ж суму, скільки коштує «євробляха», ймовірно, документ буде ухвалений як компромісний.
«Навряд чи влада піде на шкоду бюджету й тим українцям, які купують і купували авто на українській реєстрації та розмитнили їх. Так, акції якісь проводити можуть, але сумнівно, що влада ухвалюватиме якісь рішення щодо закону», – пояснив він.
Як відбувалося голосування за законопроект щодо розмитнення «євроблях» – на нашій інфографіці.
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA