Верховна Рада підтримала за основу законопроект № 8515, який уточнює норми українського законодавства про порівняльну рекламу та заборону нечесної підприємницької практики.
«За» проголосував 231 народний депутат, хоча до цього відбулося три безуспішних спроби підтримати документ, пише «Слово і Діло».
Згідно з пояснювальною запискою, це євроінтеграційний законопроект.
У законі про рекламу вже зараз є визначення поняття «порівняльна реклама» - це реклама, яка містить порівняння з іншими особами та/або товарами (діяльністю) іншої особи.
Документ пропонує розширити статтю про порівняльну рекламу, встановивши, що вона може містити зображення та посилання на товар, торговельні марки чи інші позначення, під якими випускається товар з яким здійснюється порівняння; комерційне найменування конкурента, діяльність чи товар якого порівнюється.
Відповідно до проекту, порівняльна реклама дозволяється, якщо не містить ознак нечесної підприємницької практики; порівнює подібні товари; об'єктивно порівнює матеріальні і співставні характеристики товару; не дискредитує якість товарів; не дискредитує репутації торгівельних марок; не створює змішення між рекламодавцем і конкурентом; не містить імітації захищених торговою маркою товарів.
Встановлюється, що у рекламі не можна наводити інформацію із ознаками нечесної підприємницької практики.
У статті про заборону нечесної підприємницької практики закону «Про захист прав споживачів» уточнили, що саме мається на увазі.
Проектом закону забороняється безпідставне маркування знаком якості; пропонування товару за зниженою ціною, якщо її нема у продажу; неправда про переїзд продавця; обіцянка виграшу у лотереї тощо.
Нагадаємо, у липні поточного року депутати заборонили розміщувати рекламу на ліхтарях та конструкціях транспортних мереж.
Підпишіться на наш Telegram-канал, щоб відстежувати найцікавіші та ексклюзивні новини «Слово і діло».