За рік до виборів час підбити підсумки роботи Верховної Ради VIII скликання й подивитись, як кожен окремо взятий народний депутат виконував те, що пообіцяв перед виборами, а також під час каденції. Щодня «Слово і Діло» аналізуватиме рівень відповідальності двох народних обранців, поки не пройдеться всім списком парламентарів. Причому рівень відповідальності нардепів наш портал відстежує з моменту їх вступу на посаду. Сьогодні ми розбирались, як працює Віктор Король (фракція «Блоку Петра Порошенка»).
Король пройшов до Верховної Ради в листопаді 2014 року за загальнодержавним багатомандатним округом під 35-м номером у списку БПП. Раніше він був народним депутатом III скликання (1998-2002 роки) та IV скликання (2002-2006 роки). Зараз є членом комітету Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності. За час останньої каденції Король дав 12 обіцянок, з яких 4 виконав (45%), а 2 – провалив.
Не впорався Король із програмною обіцянкою БПП про те, що влада в областях належатиме не призначеним згори «губернаторам», а виконкомам, сформованим облрадами, обраними людьми. Рік тому Король підтримав законопроект щодо окремих питань проходження державної служби. Документ вивів з-під дії закону про держслужбу всіх голів місцевих державних адміністрацій та їхніх заступників, а також голів РДА. Були скасовані всі конкурси, якими їх призначали, й вони повернулися в орбіту виключно президентського впливу. Таким чином, голови державних адміністрацій знову призначаються виключно президентом України, що суперечить передвиборчій обіцянці народних депутатів від фракції БПП.
Король провалив ще одну передвиборчу програмну обіцянку – домогтися створення громадського телебачення. Він не голосував за проект закону щодо суспільного телебачення та радіомовлення України.
При цьому нардеп виконав свої обіцянки про судову реформу, зокрема запевнення домогтися встановлення громадського контролю за призначенням та діяльністю суддів, а також домогтися створення системи автономного функціонування судів.
У червні 2016 року Верховна Рада ухвалила проект закону «Про судоустрій і статус суддів». Нова редакція закону про судоустрій передбачає масштабну реорганізацію та переатестацію всієї судової системи. Законопроектом також передбачене створення Громадської ради доброчесності, яка може збирати, перевіряти та аналізувати інформацію щодо судді (кандидата на посаду судді) й надавати ВККС інформацію щодо судді (кандидата на посаду судді) або висновок про його невідповідність критеріям професійної етики та чесноти.
Також Король підтримав у другому читанні зміни до Конституції України щодо правосуддя, якими передбачається запровадження механізму обрання суддів виключно на конкурсних засадах. Призначення на посаду судді здійснюється президентом України за поданням Вищої ради правосуддя.
Виконав нардеп програмне запевнення домагатися реформування виборчого законодавства з метою переходу до обрання парламенту за відкритими партійними списками.
У жовтні 2017 року Верховна Рада намагалася ухвалити законопроекти щодо реформування виборчої системи. Зокрема, це проект закону авторства Юрія Мірошниченка, ще один проект, запропонований фракцією «Батьківщини», й третій – розроблений групою авторів на чолі з Віктором Чумаком. Останні два проекти запроваджують систему виборів за відкритими списками. Однак ці законодавчі ініціативи не отримали достатньої підтримки в стінах парламенту. Народний депутат не голосував за всі три законодавчі ініціативи.
За місяць Рада ухвалила за основу проект Виборчого кодексу України авторства Андрія Парубія, Леоніда Ємця та Олександра Черненка. Проектом кодексу передбачається зміна виборчого законодавства України. Зокрема, запроваджується механізм обрання народних депутатів до ВРУ за системою відкритих пропорційних списків. Король підтримав цю ініціативу.
До кінця каденції Король має виконати ще 5 обіцянок, усі вони належать до програмних запевнень БПП. Зокрема, Король узяв на себе зобов'язання домогтися проведення антикорупційної люстрації судових, правоохоронних, податкових та митних органів.
Ухвалений чотири роки тому закон «Про очищення влади» досі перебуває на розгляді Конституційного суду України. За цей час на посадах відновилися багато люстрованих чиновників.
Примарна доля програмної обіцянки БПП про перекриття офшорів. Аналогічна ситуація з обіцянками перетворити Антимонопольний комітет на ключовий економічний регулятор і домогтися скорочення кількості податків та зменшити їх ставки.
Подивитись, як виконують свої обіцянки інші нардепи, про яких ми писали раніше, можна в рубриці «Обіцянки країни чудес».
Ви можете також перевірити кількість обіцянок та якість їх виконання будь-яким політиком, скориставшись нашою відеоінструкцією.
Усі обіцянки чинних народних депутатів уже проаналізовані за методологією «Слова і Діла». Прочитати аналіз кожної обіцянки будь-якого нардепа можна в рубриці «Верховна Рада» в розділі «Політики».
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA