Час підбити підсумки роботи Верховної Ради VIII скликання і подивитися, як кожен окремо взятий народний депутат виконував те, що пообіцяв перед виборами, а також під час каденції. Кожен день «Слово і Діло» аналізує рівень відповідальності двох народних обранців, поки не пройдеться по всьому списку парламентаріїв. Причому рівень відповідальності нардепів наш портал відстежує з моменту їх вступу на посаду. Сьогодні ми розбиралися, як працює Ярослав Маркевич (фракція «Самопоміч»).
Маркевич пройшов у Верховну Раду в листопаді 2014 за списками «Самопомочі» 14-м номером. Він входить до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету. За час каденції Маркевич дав 36 обіцянок, з яких 13 виконав (36%) і 10 – провалив. Ще 13 обіцянок нардепу треба реалізувати до закінчення депутатських повноважень. Відзначимо, що багато обіцянок нардепа зафіксовані в передвиборчій програмі «Самопомочі». З огляду на те, що Маркевич пройшов до парламенту за списками цієї політсили, політик повинен виконувати й партійні зобов'язання.
Нардепу не вдалося виконати програмне запевнення про усунення президента України й парламенту від формування суддівського корпусу.
У червні 2016 року Верховна Рада України прийняла в другому читанні зміни до Конституції України щодо правосуддя. При цьому Маркевич утримався при голосуванні за вищевказаний законопроект.
Не впорався Маркевич з ще одним передвиборчим запевненням домагатися прозорості державних закупівель. Нардеп підтримав у вересні 2015 року законопроект, який приводив українське законодавство про держзакупівлі у відповідність з міжнародними стандартами.
Однак в грудні 2015 року Маркевич був відсутній під час голосування за електронну систему торгів «ProZorro» на всі держзакупівлі в країні. Електронізація держзакупівель перевела всі процедури в електронний формат, включаючи обмін документами та інформацією. При цьому інформація автоматично відкривається після завершення аукціону.
Проте нардеп виконав програмну обіцянку домогтися впровадження прозорих механізмів державних замовлень. Він підтримав проект закону, який удосконалив прийом на навчання і розміщення держзамовлення. Запропоновані зміни передбачають розміщення держзамовлення до початку вступної кампанії.
Як і обіцяв, Маркевич голосував за медичну реформу. Нагадаємо, 19 жовтня 2017 року Верховна Рада прийняла в другому читанні та в цілому «фінансовий» законопроект, який дозволив запустити медичну реформу на первинній ланці.
До кінця каденції Маркевичу треба встигнути реалізувати стільки ж обіцянок, скільки він уже виконав протягом чотирьох років на посаді нардепа. Зокрема, «Самопоміч» перед виборами обіцяла в програмі домагатися скасування пільг парламентаріїв і міністрів.
У квітні 2018 року члени фракції «Самопоміч» зареєстрували проект закону про зміни до Закону України «Про статус народного депутата України», який передбачає скасування медичних пільг для народних обранців. Поки ця ініціатива не розглядалася в сесійній залі.
Аналогічна ситуація з ще одним програмним зобов'язанням Маркевича – домагатися створення системи військової підготовки громадян. Ще в серпні 2014 року в Міноборони повідомили про розробку програми загальновійськової підготовки для громадян України. Однак, програма так і не була реалізована.
У листопаді 2016 року у Верховній Раді був зареєстрований законопроект про реорганізацію структури територіальної оборони. Одним з ініціаторів законопроекту виступив Семен Семенченко. Проект закону досі чекає на розгляд.
Подивитися, як виконують свої обіцянки інші нардепи, про які ми писали раніше, можна в рубриці «Обіцянки країни чудес».
Ви можете також перевірити кількість обіцянок і якість їх виконання будь-яких політиком, скориставшись нашою відеоінструкції.
Всі обіцянки чинних народних депутатів вже проаналізовані за методологією «Слова і Дела». Прочитати аналіз кожного обіцянки будь-якого нардепа можна в рубриці «Верховна Рада» в розділі «Політики».
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA